Anna Lewandowska o odporności w czasie pandemii. Jak o siebie zadbać?

Czas pandemii sprawia, że musimy jeszcze większą uwagę poświęcać na nasze codzienne nawyki. Anna Lewandowska podkreśla, w jaki sposób powinniśmy o siebie zadbać.

Anna Lewandowska zauważa, że od niemal roku pandemia koronawirusa stała się niejako naszą codziennością. Z tego względu powinniśmy jeszcze bardziej zwracać uwagę na swoje codzienne nawyki - aby jak najlepiej zadbać o swoją odporność i uniknąć choroby. Trenerka przywołuje kilka konkretnych obszarów naszego życia.

Zobacz wideo Anna Lewandowska podzieliła się szybkim intensywnym treningiem

Odporność w dobie koronawirusa - zwróć na to uwagę

Anna Lewandowska postanowiła opowiedzieć na blogu swoim czytelnikom, na co zaczęła zwracać jeszcze większą uwagę przez ostatnie miesiące pandemii. Choć może niektóre zdają się być oczywiste; wiele z nas o nich zapomina, dlatego warto przy każdej okazji uświadamiać sobie, w jaki sposób dbać o zdrowie i bezpieczeństwo siebie oraz swoich bliskich. Zwłaszcza, że okres jesienno-zimowy nie rozpieszcza; w tym czasie częściej chorujemy, pojawia się więcej wirusów, a nasza odporność jest wystawiona na poważną próbę. Co podkreśla Lewandowska?

Pamiętaj o tym, aby zostać w domu!

Ograniczenie kontaktu z innymi ludźmi do minimum naprawdę pomaga z walką z szalejącym wirusem. Trenerka przypomina też o dwumetrowym odstępie, jeśli akurat wychodzimy z domu. Warto też, jeśli mamy taką możliwość, unikać transportu publicznego.

Zdrowy sen

Właściwa liczba przespanych godzin w ciągu doby sprawia, że nasz organizm pracuje prawidłowo, podnosi się nasza odporność, a my mamy więcej energii do działania. Zwłaszcza teraz, gdy mamy dodatkowy stres pod postacią pandemii, warto jest nauczyć się pewnych technik relaksacyjnych, które pomogą nam szybciej zasnąć i nie budzić się w nocy.

Anna LewandowskaAnna Lewandowska pisze o układzie odpornościowym. Tłumaczy, jak wzmocnić swój organizm, poprawić jakość snu i zregenerować stres

Właściwe odżywianie

Dieta to podstawa, gdy mówimy o wzmacnianiu odporności. Włączmy do menu rozgrzewające przyprawy, kiszonki, świeże warzywa i owoce, produkty bogate w witaminę D3. Pamiętajmy o ciepłych napojach - wypita codziennie szklanka wody z cytryną i dodatkiem imbiru to naturalny wspomagacz bariery ochronnej organizmu.

Luke Hines - o diecie na odpornośćByły trener Angeliny Jolie o diecie na odporność

Aktywność fizyczna

Odpowiedni poziom aktywności fizycznej razem z dietą sprawią, że nasz organizm będzie jeszcze bardziej wytrzymały. Zachowanie właściwej dla nas liczby kilogramów to nie tylko dbanie o linię, lecz także o odporność! Dodatkowo, treningi pozwolą nam na pozbycie się negatywnych emocji i wytworzenie pozytywnej energii, dzięki czemu poczujemy się choć trochę lżej. Pamiętajmy, że dbanie o zdrowie psychiczne jest tak samo ważne, jak pielęgnowanie zdrowia fizycznego.

Więcej o: