Trenujesz w domu i chcesz zwiększyć intensywność ćwiczeń? Zastosuj te triki

Wiele z nas zastanawia się nad tym, w jaki sposób trenować w domu, kiedy z powodu pandemii znów zostały zamknięte siłownie. Samodzielne ćwiczenia również mogą być intensywne. Wystarczy wprowadzić kilka zmian.

Jeśli nie opuściła cię motywacja i chcesz kontynuować w domu swój ćwiczeniowy harmonogram - gratulacje! W jaki sposób trenować, żeby nie spadła intensywność? Nie musisz od razu zaopatrzać się w drogie sprzęty i całe mnóstwo akcesoriów. Te porady mogą uratować nasze ćwiczenia. 

Zobacz wideo Interwałowy trening odchudzający

W ten sposób trening w domu będzie równie intensywny, co na siłowni

Zwiększenie intensywności indywidualnych ćwiczeń naprawdę nie jest trudną sprawą. Poniżej znajdziecie kilka wskazówek, które są proste do wprowadzenia w życie.

Zwiększ liczbę powtórzeń

Na siłowni zwykle wykonujesz osiem przysiadów z obciążeniem? W domu wykonaj dwadzieścia - choć ćwiczenie bez sprzętu nie da identycznego efektu, ale mimo wszystko wzmocni naszą kondycję i pomoże w utrzymaniu formy.

proste ćwiczenia na macieTrening o niższej intensywności a spalanie kalorii. Przykładowe ćwiczenia

Pracuj nad techniką

Im bardziej zaangażujesz mięśnie do pracy, tym lepszych efektów możesz się spodziewać. Każde poprawnie wykonane ćwiczenie gwarantuje, że wymarzone rezultaty pojawią się szybciej. Dlatego korzystaj z darmowych treningów online oferowanych przez wiele specjalistów i patrz uważnie, jak krok po kroku wykonać każdy ruch. Ćwiczenie czyni mistrza!

Zwolnij

Wydłużaj czas, w których są napięte mięśnie - to może w budowaniu ich siły, a także prawidłowym rozciągnięciu. Wypróbuj zwolnienie ruchu podczas wykonywania pompki - po kilku regularnych treningach zobaczysz zauważalną różnicę w swojej wytrzymałości!

Pamiętaj o dynamice

Nie zapominajmy, że dobry trening to nie tylko ćwiczenia siłowe, lecz także np. elementy kardio. Seria podskoków, wymachy kończyn, trucht w miejscu - wszystkie pozycje, które nie skupiają się wyłącznie na sile pomagają spalać kalorie, ćwiczą wytrzymałość a także pomagają w uniknięciu monotonności.

cardio a spalaniePięciominutowy trening cardio. Za krótki? Efekty regularnych ćwiczeń mogą zaskoczyć

Ćwicz na różnych poziomach

Jeśli jesteś przyzwyczajony do wykonywania wyskoków z obciążeniem, ale nie masz w domu hantli, możesz zwiększyć intensywność trenując na różnych poziomach. W tym celu wykorzystaj krzesło, kanapę, stos książek - wszystko, o co możesz bezpiecznie i stabilnie oprzeć nogę, aby wykonać ćwiczenia wykorzystujące takie ruchy, jak pulsowanie, opuszczanie, pochylanie czy robienie wypadów.

Trwa strajk kobiet - tu możesz śledzić wydarzenia. Gazeta.pl daje swoje wsparcie.

Więcej o: