Dziennikarka przez 14 dni codziennie trenowała deskę. Jakie wyciągnęła wnioski? To ćwiczenie ma wiele zalet

Plank to jedno z najpopularniejszych ćwiczeń. Faktem jest, że wykonywany prawidłowo niesie wiele korzyści. Co daje ćwiczenie deski codziennie przez dwa tygodnie?

Każdy, kto spróbował tego ćwiczenia i nauczył się wykonywać je prawidłowo wie, ile dobrego przynosi taki rodzaj treningu. Jeżeli jeszcze nie czujesz się przekonana, aby wypróbować wyzwanie z plankiem w roli głównej, przeczytaj wnioski jeden z dziennikarek portalu "Runners World".

Zobacz wideo Monika Olejnik ćwiczy plank z uśmiechem na ustach

Dwutygodniowy trening deski - oto, wnioski po wyzwaniu

Ashley Mateo, która podjęła się próby wykonywania deski codziennie przez 14 dni stwierdziła, że nigdy nie była miłośniczką tego ćwiczenia. Podczas treningu zdarzało jej się oszukiwać i podpierać się kolanami lub przechodzić do pozycji psa z głową w dół. Jednak wyzwanie to wyzwanie - tym razem dziennikarka postanowiła wytrwać i zobaczyć, ile da rzetelne i systematyczne wykonywanie tej pozycji. Po dwóch tygodniach przedstawiła swoją opinię.

Od tego ćwiczenia nie ma wymówki - zrobisz je wszędzie

Przed rozpoczęciem wyzwania Ashley zastanawiała się, czy zawsze będzie miała odpowiednie warunki, aby codziennie wykonać ćwiczenie. Do planku jednak potrzebujesz jedynie trochę przestrzeni; pozycję bez problemu wykonasz w domu, na wakacjach, na zewnątrz. Wyzwanie polega na przytrzymaniu deski przez jedynie 60 sekund - także wymówka o braku czasu również odpada.

George E. HoodNowy rekord Guinnessa w planku, 62-latek wytrzymał ponad 8 godzin

Różne warianty wcale nie oznaczają, że ćwiczenie jest łatwiejsze

Mateo szukając sposobu na to, aby ćwiczenie było prostsze do zniesienia wyszukała kilka różnych wariantów. Nic bardziej mylnego! Deski urozmaicone o ruch rąk czy nóg wprawiają w ruch jeszcze więcej mięśni, przez co możemy się jeszcze bardziej zmęczyć oraz, oczywiście, osiągnąć lepsze efekty.

To naprawdę wyzwanie dla całego ciała

Różne warianty deski angażują wiele mięśni - nie oznacza to jednak, że klasyczna statyczna pozycja działa tylko na wybrany mięsień. Przy planku pracuje całe ciało. Po przyjęciu na 60 sekund prawidłowej postawy już w połowie ćwiczenia powinniśmy czuć angażujące się mięśnie do pracy.

Krissy CelaIdealny plank? Krissy Cela tłumaczy krok po kroku, jak prawidłowo zrobić deskę

Deska to również trening umysłu

Wiele osób, a w tym dziennikarka "Runners World" podkreśla, że wyzwanie planku wzmacnia również siłę psychiczną. Trening pokazuje, do czego zdolne jest nasze ciało oraz zawzięcie i utrzymanie postanowień. Wytrzymanie 60 sekund, gdy, zwłaszcza u początkujących, zaczynają piec mięśnie nie jest rzeczą łatwą - wymaga prawdziwej determinacji.

Regularny trening deski niesamowicie wzmacnia siłę

Ashley przyznała się, że na początku już po kilkunastu sekundach było jej bardzo trudno utrzymać przyjęta pozycję. Po regularnym treningu dzień w dzień przez dwa tygodnie, na koniec wyzwania Mateo bez problemu utrzymała plank przez 70 sekund. To był największy dowód, że trening naprawdę przynosi efekty! 

Plankowe wyzwanie - podsumowanie

Regularne ćwiczenie planku wzmacnia umysł i ciało. Jakie są zauważalne zmiany?

  • Wzmocnienie kondycji.
  • Ciało jest mniej podatne na kontuzje.
  • Dodanie deski na dłużej do planu treningowego przyczyni się do szybszego zarysowania mięśni.
  • Poprawi się postawa naszego ciała.
  • Zmniejszy się ryzyko wystąpienia bólu pleców.
  • Zwiększy się nasza wydajność podczas treningów.

Trwa strajk kobiet - tu możesz śledzić wydarzenia. Gazeta.pl daje swoje wsparcie.

Więcej o: