Ewa Chodakowska tłumaczy, jak zadbać o siebie jesienią za pomocą diety. Oto lista produktów dla budowania odporności

Ewa Chodakowska opublikowała na swoim Instagramie listę produktów, które pomogą zadbać o zdrowie w czasie jesieni.

Ewa Chodakowska regularnie publikuje posty, które mogą pomóc w utrzymaniu prawidłowej diety. Tym razem specjalistka od zdrowego odżywiania podzieliła się sposobami na zadbanie o siebie w czasie jesieni

Zobacz wideo

Wraz z zespołem dietetyczek klinicznych Ewa przygotowała dla swoich obserwatorów listę produktów, które przyczyniają się do wzmocnienia odporności, co jest szczególnie ważne o tej porze roku.

Ewa Chodakowska o dbaniu o siebie jesienią

Na instagramowym profilu Ewy Chodakowskiej pojawił się post dotyczący zdrowia w czasie jesieni. Trenerka podpowiada, co jeść, by cieszyć się odpornością i pełnią sił. Poniżej przedstawiamy zaprezentowaną przez "Chodę" listę produktów.

Produkty bogate w witaminę C:

  • brukselka,
  • jarmuż,
  • papryka czerwona,
  • zielona,
  • natka pietruszki,
  • szpinak,
  • kalafior,
  • dynia,
  • rzepa,
  • kiwi,
  • czarne porzeczki,
  • cytryna,
  • grejpfrut,
  • pomarańcza.

Produkty bogate w β-karoten:

  • marchewka,
  • natka pietruszki,
  • jarmuż,
  • szpinak,
  • szczaw,
  • szczypiorek,
  • papryka czerwona,
  • morele,
  • brzoskwinie,
  • śliwki.

Naturalne probiotyki:

  • wszelkiego rodzaju kiszonki,
  • fermentowane produkty mleczne, takie jak np. jogurt naturalny, maślanka.

Tłuste ryby morskie:

  • łosoś,
  • pstrąg łososiowy,
  • miecznik.

Produkty bogate w cynk:

  • orzechy włoskie,
  • nasiona roślin strączkowych,
  • wołowina,
  • szpinaku,
  • produkty pełnoziarniste.

Warzywa cebulowe:

  • cebula,
  • czosnek,
  • szczypiorek.

Przyprawy rozgrzewające:

  • imbir,
  • cynamon,
  • kardamon,
  • chilli,
  • pieprz cayenne.

Zaprezentowane przez Ewę Chodakowską produkty dostarczą niezbędnych witamin, zadbają o jelita, zahamują rozwój patogenów w organizmie, zadziałają bakteriobójczo i zapobiegną staną zapalnym. Warto włączyć je do jesiennego jadłospisu.

Więcej o: