Dlaczego warto pić wodę kokosową? Pięć zalet rosnącego w popularność napoju

Woda kokosowa to nie tylko modny, lecz także bardzo zdrowy napój. Włączenie go do diety niesie ze sobą wiele zdrowotnych korzyści.

Do rosnącej popularności różnych produktów zawsze należy podchodzić ostrożnie. Wiele z nich niekoniecznie ma tak świetne działanie, jakie obiecuje producent. Dzisiaj przyglądamy się wodzie kokosowej, która trenduje wśród wielu influencerów. Jak się okazuje, picie napoju może nam przynieść wiele korzyści.

Woda kokosowa - zalety z włączenia do diety

Zawiera mało cukru

Woda kokosowa sama w sobie jest lekko słodka. Z tego powodu zazwyczaj nie jest już dodatkowo dosładzana. Dlatego jest zdrowszą alternatywą od wielu soków i napojów, w których znajduje się mnóstwo cukru i sztucznych substancji słodzących. Mniejsza liczba tego składnika powoduje też, że woda kokosowa automatycznie jest mniej kaloryczna.

Jest bogata w elektrolity

W wodzie kokosowej możemy też znaleźć cenne minerały, które dodawane są do napojów sportowych. Woda zawiera magnez, sód, potas oraz wapń. Właściwa liczba tych minerałów jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania naszego ciała. 

W wodzie kokosowej znajduje się mangan

Mangan jest niezwykle ważny dla naszego ciała. Bierze udział w metabolizmie węglowodanów, białek i cholesterolu i jest niezbędny do tworzenia kości oraz prawidłowej odpowiedzi immunologicznej. Już szklanka wody kokosowej dostarczy nam 15-procentową dawkę dziennego zapotrzebowania na ten składnik.

Węglowodany z wody kokosowej mogą pomóc w potreningowej regeneracji

Picie napoju po treningu dostarczy minerałów i witamin, a także uzupełni nasze zapasy wody, którą straciliśmy w wyniku zwiększonego wysiłku. Woda kokosowa może również dostarczać energii z węglowodanów podczas treningu, aby zapobiec zmęczeniu i odwodnieniu.

Smaczne urozmaicenie

Woda kokosowa ma wiele korzyści zdrowotnych. Dla osób, które lubią smak kokosa, na jej korzyść przemawia również sam smak. To dobra i zdrowa alternatywa dla wody, która towarzyszy nam podczas treningów. 

Pamiętaj jednak o umiarze

Jak ze wszystkim, z wodą kokosową nie należy przesadzać. Picie jej w nadmiarze może doprowadzić do mdłości. Najlepiej ograniczyć napój do dwóch porcji dziennie - w ten sposób mamy pewność, że nie dostarczymy do organizmu za dużo kalorii i cukru.

Zobacz wideo Zosia Ślotała o swojej diecie: Próbuję nie jeść mięsa. "Jest ciężko znaleźć zamienniki"
Więcej o: