Chcesz spalić tłuszcz z oponki? Wypij kawę. Co ma wspólnego kofeina z odchudzaniem?

Jeśli szukasz sposobu, jak w końcu pozbyć się nadprogramowego tłuszczu z brzucha, możesz wypróbwać triku z kawą. Jak kofeina ma wspomóc odchudzanie?

Kawa spożywana w odpowiednich dawkach ma wiele zalet. Podnosi ciśnienie, sprawiając, że czujemy się mniej ospali, poprawia nasz metabolizm, a według najnowszych badań, może mieć również zmniejszyć ryzyko wystąpienia cukrzycy typu drugiego. Kawa ma też wspomóc odchudzanie. W jaki sposób? 

kawa a odchudzaniekawa a odchudzanie unsplash

W jaki sposób kawa pomoże nam schudnąć?

W kawie znajdziemy substancje, które przyspieszają nasz metabolizm, prowadząc tym samym do szybszego spalania kalorii. W napoju znajdziemy też cenne składniki odżywcze, takie jak niacyna, potas i magnez. Aby kawa pomogła nam spalać tkankę tłuszczową z oponki, należy jednak pamiętać o kilku czynnikach.

Pij tylko czarną kawę

Napój nie zadziała właściwie, jeśli dodasz cukier lub inne substancje słodzące, śmietankę czy mleko. Jeśli kawa ma wspomóc metabolizm, musisz ją wypić czarną lub z dodatkiem...kakao albo siemienia lnianego! Zwykłe, niesłodzone kakao sprawi, że w naszej filiżance znajdą się cenne przeciwutleniacze, jeszcze bardziej przyspieszające przemianę materii. Z kolei porcja siemienia lnianego zawiera błonnik, który jest sycący i niskokaloryczny - taka szklanka kawy może zatem sprawić, że będziemy mniej głodni, co pomoże unikać zjadania niezdrowych przekąsek.

Przepis na odchudzającą kawę

  • łyżeczka zmielonej kawy;
  • pół łyżeczki niesłodzonego kakao w proszku;
  • pół łyżeczki siemienia lnianego.

Wymieszaj wszystkie składniki i zalej gorącą, ale nie wrzącą wodą. Dobrze zamieszaj i odczekaj 2-3 minuty przed spożyciem. Wypijaj codziennie rano.

Pamiętaj, aby każdą zmianę w diecie skonsultować z lekarzem, w celu uzyskania większej ilości informacji. Kawa nie służy każdemu - napoju w większej ilości powinny unikać osoby cierpiące na nadciśnienie.

Zobacz wideo Jessica Mercedes przechodzi na dietę Adele
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.