Jak zdrowo przytyć? Trzymaj się tych zasad, aby bezpiecznie przybrać na wadze

Z niedowagą mierzy się wiele osób. Zbyt niska waga jest takim samym problemem jak parę kilogramów za dużo. W jaki sposób walczyć ze zbyt niską masą ciała? Oto kilka wskazówek.

Wiele się mówi o tym, jakie konsekwencje niesie otyłość. Zbyt niska waga również jest problemem, z którym mierzy się wiele osób. Niedowaga może prowadzić do osłabienia się układu odpornościowego, powodować ospałość, zmęczenie, a także przyczynić się do wystąpienia wielu poważnych chorób. Dr Louise Wiseman dla magazynu "Net Doctor" przygotowała kilka porad, dla osób, które chcą przytyć.

Jak zdrowo przybrać na wadze?

Prawidłowa waga zależy od wielu czynników, w tym naszej płci, wzrostu i wieku. Jeśli zdajemy sobie sprawę z tego, że ważymy zbyt mało, możemy wprowadzić w życie kilka zmian, które pomogą nam nadgonić potrzebne kilogramy.

Potraktuj przybranie na wadze, jako cel długofalowy

Jeśli nagle postanowisz przytyć i włączysz do swojej diety wysokotłuszczowe, zawierające cukier niezdrowe produkty, efekty mogą być odwrotne od zamierzonych. Spożywanie nadmiernej ilości takich składników może doprowadzić do niestrawności i innych problemów zdrowotnych. Jeśli chcesz przybrać na wadze, zwiększ kaloryczność posiłków. Dokładnie zaplanuj jadłospis, który bogaty będzie w zdrowe produkty. Przemyśl dokładnie, co stanowi budulec naszego ciała - z pewnością nie jest to tłuszcz i cukier zgromadzony w słodyczach i fast foodach.

Równowaga pomiędzy jedzeniem a ćwiczeniami

Tak - aktywność fizyczna również jest elementem planu, jeśli chcesz przytyć. Prawidłowa ilość ruchu jest wskazana na każdej diecie, niezależnie od jej celu. Jeśli ćwiczysz, musisz zjadać odpowiednio więcej białka, czyli niezwykle istotnego składnika w naszym menu. Pamiętaj jednak, aby nie przesadzić w drugą stronę - zbyt duża ilość ćwiczeń przy niezwiększonej liczbie kalorii może spowodować, że znów schudniesz.

Pamiętaj o białku i wapniu

Białko to główny budulec mięśni, sprawia też, że czujemy się syci. Wapń odpowiada za zdrowe kości. Jeśli chcesz szybciej przytyć i wzmocnić organizm, włącz do diety strączki, ryby, jaja oraz nabiał.

Zwiększ liczbę węglowodanów złożonych

Unikaj napojów gazowanych oraz nadmiernie przetworzonych białych węglowodanów; napełniają cię one pustymi kaloriami, które nie zawierają potrzebnych składników odżywczych. Postaw na węglowodany złożone, dostarczające energii na zdecydowanie dłużej. Jedz pieczywo pełnoziarniste, do smarowania wybieraj tłuszcze nienasycone. Pij przy tym dużo płynów i nie zapominaj o owocach oraz warzywach, które pełne są probiotyków oraz błonnika, odpowiadających za właściwe funkcjonowanie układu trawiennego.

Wyćwicz rutynę w posiłkach

Staraj się wypracować własną rutynę, dopasowaną do trybu życia. Zamiast podjadać, wprowadź częstsze, mniej obfite posiłki. Jeśli potrzebujesz przekąsek - wybierz zdrowo. Postaw na orzechy i suszone owoce.

Wysypiaj się i unikaj używek

Sen jest niezbędny dla wszystkich funkcji organizmu. To najlepsze lekarstwo na poprawę i wspomaganie metabolizmu. Podczas snu zachodzą wszystkie procesy, podczas których białko odbudowuje mięśnie. Co do używek, chyba nikt nie ma wątpliwości - alkohol i palenie szkodzi naszemu zdrowiu. 

Zobacz wideo Anna Starmach pokazała ulubiony przepis na bakłażan
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.