Te wskazówki pomogą Ci schudnąć. Oto kilka prostych zasad, których warto się trzymać

Zastanawiasz się, jak skutecznie schudnąć i nie zwariować? Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, które mogą pomóc w zrzuceniu zbędnych kilogramów.

Odchudzanie wcale nie jest takie proste, jak może się wydawać. Szczególnie, jeśli jesteśmy bombardowani mitami dotyczącymi utraty masy ciała. Poniżej przedstawiamy skuteczne strategie, które rzeczywiście mogą pomóc schudnąć.

Zobacz wideo

Pij wodę

Picie wody, zwłaszcza przed posiłkami, może przyczynić się do utraty masy ciała. Regularne nawadnianie organizmu zwiększa metabolizm i pozwala na spalenie większej ilości kalorii. Przy okazji hamuje apetyt, wypełniając żołądek. Co najważniejsze, woda nie zawiera kalorii!

Postaw na śniadania białkowo-tłuszczowe

Zastąpienie śniadań na bazie zbóż posiłkami bogatymi w białko i tłuszcze może przyczynić się do utraty masy ciała. Zadaniem śniadań BT jest przyspieszenie spalania tkanki tłuszczowej, poprawa wydolności fizycznej i kontrola glikemii. Po takim posiłku uczucie sytości utrzymuje się przez dłuższy czas.

Wybierz czarną kawę

Wysokiej jakości kawa jest pełna przeciwutleniaczy i może mieć wiele korzyści zdrowotnych. Picie kawy bez cukru i mleka czy śmietanki, może przyspieszyć metabolizm i zwiększyć spalanie tłuszczu. Dobrym wyborem może okazać się popularna kawa kuloodporna.

Ogranicz cukier

Spożywanie cukru w nadmiernej ilości wiąże się ze zwiększonym ryzykiem otyłości, cukrzycą i chorobami serca. Jeśli chcemy schudnąć, lepiej unikać tego składnika. Nie wystarczy tylko rezygnacja ze słodyczy i dosładzania. Cukier czai się nawet tam, gdzie się go nie spodziewamy, dlatego warto czytać etykiety.

Unikaj rafinowanych węglowodanów

Rafinowane węglowodany obejmują cukier, przetworzoną żywność i zboża, które zostały pozbawione ich pożywnych części. Należą do nich biały chleb i makaron. Rafinowane węglowodany mogą gwałtownie podnieść poziom cukru we krwi, po którym następuje równie gwałtowny spadek prowadzący do zwiększonego apetytu i napadów głodu.

Jedz więcej błonnika

Błonnik jest często polecany podczas odchudzania. Zwiększa on uczucie sytości i pomaga kontrolować wagę. Jednocześnie pozytywnie wpływa na układ trawienny. Pamiętajmy jednak, że jeśli zwiększamy ilość błonnika w diecie, musimy pić jeszcze więcej wody.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.