Jak ograniczyć niezdrową żywność i kontrolować żywieniowe zachcianki? Oto kilka wskazówek

Wiele osób chcących zrzucić zbędne kilogramy boryka się z napadami głodu, które często niwelują starania i sprawiają, że dieta jest nieskuteczna. Podpowiadamy, jak radzić sobie z zachciankami.

Zachcianki to powszechne zjawisko nie tylko w przypadku kobiet w ciąży. Można powiedzieć, że równie silnie objawia się u większości osób będących na diecie. Wytłumaczenie jest proste - ograniczamy kalorie, a często także konkretne grupy produktów i organizm domaga się żywności, do której się przyzwyczaił. W diecie nie chodzi jednak o to, by się tłumaczyć, dlatego przedstawimy ci kilka sposobów na opanowanie zachcianek. 

Jak poradzić sobie z zachciankami na diecie?

Zobacz wideo

Jedz regularnie

Istnieje wiele korzyści płynących ze spożywania posiłków w sposób regularny. Zaliczyć do nich możemy zapobieganie zachciankom na niezdrowe produkty oraz napadom głodu. Niestety, wiele osób pomija posiłki z nadzieją na szybsze zrzucenie kilogramów. Zapewniamy, że powrócą jeszcze szybciej.

Przygotuj zdrowe przekąski

Najgorsze, co możesz zrobić, kiedy najdzie cię ochota na coś niezdrowego, to mieć to pod ręką. Spróbuj zaopatrzyć się w pożywne zamienniki. Jeśli masz słodkie zachcianki, postaw na daktyle czy rodzynki. Twoją słabością są chipsy? Zrób własne z jarmużu, buraka lub ziemniaka - zdecydowanie lepiej na tym wyjdziesz.

Postaw na zdrowe tłuszcze

Wciąż panuje przekonanie, że spożywanie produktów bogatych w tłuszcz powoduje otyłość. To oczywiście mit, o ile mowa o zdrowych tłuszczach. Te zawarte w orzechach, rybach, awokado czy oliwie z oliwek pomogą utrzymać sytość i zmniejszyć apetyt. 

Śpij więcej

Niewystarczająca ilość snu może przyczyniać się do napadów głodu w ciągu dnia. Organizm, szukając pobudzenia, najchętniej przyjmie słodycze, a to może zaszkodzić sylwetce. Czyż nie lepiej się wyspać, a przy okazji nie przybierać na wadze? Spójrzmy jeszcze z innej strony - im dłużej śpimy, tym mniej czasu mamy na jedzenie w ciągu dnia!

Zapanuj nad stresem

Łatwo powiedzieć, prawda? Warto jednak zwrócić uwagę na stresowe sytuacje, z którymi mierzymy się codziennie, ponieważ mogą być one przyczyną zajadania emocji. To z kolei jest forma ucieczki, a nie rozwiązanie problemu. Aby rozładować napięcie, postaw na aktywność fizyczną, która wpłynie nie tylko na samopoczucie, ale też na sylwetkę.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.