Tkanka tłuszczowa na brzuchu to twoja zmora? Podpowiadamy, jak się jej pozbyć. Ile trwa utrata tłuszczu z tej partii ciała?

Brzuch uznawany jest za problematyczną partię ciała, a wykonywanie ćwiczeń z naciskiem na nią zwykle nie przynosi oczekiwanych efektów. Podpowiadamy, jak poradzić sobie z uporczywą tkanką tłuszczową w tym miejscu.

Płaski brzuch bez grama tłuszczu (potraktujmy to z przymrużeniem oka) to marzenie wielu z nas. Jeżeli postawimy sobie realny cel, jesteśmy w stanie osiągnąć efekt, jednak jest kilka zasad, których powinniśmy się trzymać.

Zobacz wideo

Zanim zaczniemy katować się brzuszkami, pamiętajmy, że utrata tłuszczu z brzucha jest powiązana z całkowitą utratą wagi - wraz ze zmniejszeniem się zawartości tkanki tłuszczowej w całym ciele, zredukuje się również ta na brzuchu. Najlepszym sposobem na pozbycie się problemu będzie więc odpowiednia dieta połączona z treningiem całego ciała.

Jak spalić tłuszcz z brzucha?

Na wstępie musimy was zmartwić, produkty uznawane za spalające tłuszcz niewiele pomogą, dlatego lepiej od razu z nich zrezygnować. Przyczyniają się one bowiem głównie do utraty wody, a nie tłuszczu i dają złudny efekt. Pamiętajmy też, że szybka redukcja masy ciała często wiąże się z utratą masy mięśniowej, a tego przecież nie chcemy

Najlepszym sposobem na pozbycie się niechcianej tkanki tłuszczowej jest połączenie zdrowej diety z deficytem kalorycznym i ćwiczeniami.

Co mogę zrobić, by pozbyć się tłuszczu z tej partii ciała?

  •  Zwróć uwagę na płynne kalorie

Często zdarza się, że osoby, które starają się kontrolować, co ląduje na ich talerzach, nie zwracają uwagi na napoje, w których kryją się podstępne kalorie. Aby zredukować tkankę tłuszczową, wyeliminuj kaloryczne napoje. Oto kilka prostych zmian, które mogą zaskoczyć cię efektem.

  1. Wybieraj wodę zamiast słodzonych napojów.
  2. Zamień słodką latte na czarną kawę.
  3. Ogranicz alkohol.
  4. Pij napary ziołowe i herbaty bez cukru.
  • Ogranicz węglowodany

Wciąż panuje przekonanie, że przyczyną odkładania się tłuszczu w organizmie są tłuszcze zawarte w pożywieniu. W rzeczywistości głównym winowajcą są rafinowane węglowodany, które przegrywają dietetyczną walkę ze zdrowymi tłuszczami. Znajdziesz je nie tylko w słodyczach i wypiekach, ale też w pszennym pieczywie, makaronie czy białym ryżu. 

  • Dodaj więcej białka

Spożywanie wysokobiałkowych posiłków może zapobiec utracie mięśni podczas redukcji tkanki tłuszczowej z brzucha. Białko pomaga w utrzymaniu beztłuszczowej masy mięśniowej i jednocześnie pozwala spalić większą ilość tłuszczu.

  • Ćwicz regularnie

Dla najlepszych efektów polecamy dwukierunkowy atak na tkankę tłuszczową na brzuchu, czyli połączenie treningu siłowego i cardio. Jako elementy siłowe sprawdzą się wszystkie ćwiczenia z ciężarkami, przysiady, wykroki, pompki. Natomiast jako ćwiczenia aerobowe, koniecznie spróbujmy pływania, biegania oraz ćwiczeń na stepperze i wioślarzu.

Więcej o: