Trening metaboliczny - czym jest i jakie są jego zalety?

Istnieje wiele rodzajów treningów, których głównym celem jest spalenie nadprogramowych kalorii. Ćwiczenia metaboliczne mają wywołać dwa procesy, które pozwalają na szybsze gubienie zbędnych kilogramów.

Trening metaboliczny obejmuje ćwiczenia, które znacznie zwiększają spożycie kalorii przez organizm, poprzez zwiększenie aktywacji mięśni i podkręcenia naszego metabolizmu.Tempo przemiany materii to liczba kalorii, które każda osoba potrzebuje do wykonywania codziennych czynności i do utrzymania podstawowych funkcji organizmu. Ten rodzaj treningu ma na celu czasowe podniesienie tempa przemiany materii, a co za tym idzie, także zwiększenie spożycia kalorii. Jak wygląda trening metaboliczny?

Trening metaboliczny - podstawowe informacje

Trening metaboliczny obejmuje kilka ćwiczeń z niewielkim odpoczynkiem, aby zmaksymalizować wydatek kaloryczny i zwiększyć tempo metabolizmu zarówno w trakcie, jak i po treningu. Dobrze zaplanowane zajęcia siłowe mogą pomóc zwiększyć wydatkowanie kalorii nawet kilka godzin po wyjściu z siłowni! Na czym skupia się trening?

  • Ćwiczenia angażują do pracy maksymalną możliwą liczbę mięśni i stawów, ponieważ zużywa jak więcej energii - im więcej mięśni jest zaangażowanych w ruch, tym większe jest zużycie tlenu, a co za tym idzie, spalamy większą liczbę kalorii.
  • Każdą serię ćwiczeń wykonujemy z dużą intensywnością, łącząc trening siłowy z ciężarami z ćwiczeniami cardio. 
  • Pomiędzy jednym a drugim ćwiczeniem nie robimy dużych przerw, przez co nasza regeneracja jest niepełna. Tym sposobem podtrzymujemy duże zużycie tlenu co sprawia, że sesja nie skończy się trudnością z oddychaniem.
  • Duża intensywność w celu spalania jak największej liczby kalorii wiąże się z czasem trwania zajęć. Treningi metaboliczne trwają około 25 minut - w ten sposób skupiamy się, aby w krótkim czasie maksymalnie podtrzymać tempo, co przyspiesza nasz metabolizm.

Trening metaboliczny - zalety

  •  Oszczędzamy czas. Sesja trwa nie dłużej, niż pół godziny. Ten czas spędzamy bardzo aktywnie, włączając do pracy wiele mięśni, w pełni skupiając się na wykonywanej pracy.
  • Zwiększamy siłę i wytrzymałość mięśni.
  • Nie groźna jest nam rutyna - każdy trening jest dynamiczny i urozmaicony.
  • Wzmacniamy siłę, ale nie objętość mięśni, które zaznaczą się w naturalny, ale nie przerysowany sposób. 
  • Poprawimy swoją równowagę, poprzez wzmocnienie mięśni rdzenia (czyli mięśni brzucha, bioder i dolnej części pleców).
  • Poprawi się nasza wydolność sercowo-naczyniowa.
  • Wzmocnimy kondycję i elastyczność.
  • Szybko spalimy zbędne kalorie.
Zobacz wideo Interwałowy trening odchudzający
Więcej o:
Copyright © Agora SA