Cztery modyfikacje pompki - trenuj ćwiczenie na każdym stopniu zaawansowania

Pompki powinny być stałym elementem treningów wytrzymałościowo-wzmiacniajacych. Na począktu mogą wydawać się nie do zrobienia, później - zbyt proste i mało efektowne. Z pomocą idą lekkie modyfikacje tego ćwiczenia.

Pompki są jednym z najczęściej polecanych pozycji, aby wzmocnić swoją wytrzymałość. Na początku mogą sprawiać wiele trudności - później szukamy modyfikacji, aby urozmaicić ćwiczenie, jednocześnie starając się, by stało się nieco trudniejsze. Z tych względów warto zapoznać się różnymi wariantami, które dopasują się do naszych umiejętności.

pompki w trzech wariantachpompki w trzech wariantach Alexia Clark - Instagram

Pompki w czterech odsłonach - dopasuj wersję do swoich możliwości

Popularna trenerka przedstawiła na swoim Instagramie trzy wersje tej popularnej pozycji. W ten sposób nie tylko dopasujesz ćwiczenie do swojego stopnia zaawansowania, lecz także z powodzeniem urozmaicisz codzienny trening - również ten w domu. Dodatkowo dorzucamy wyjątkowo trudną wersję pompek - tylko dla zaawansowanych zawodników!

Pompki - wersja dla początkujących

Ustaw ciało tak, jak do wykonania klasycznej pompki, a następnie oprzyj o ziemię kolana. Pamiętaj, aby łokcie zginać pod kątem 45 stopni, jak w każdej wersji tego ćwiczenia. Upewnij się, że plecy trzymasz w jednej, prostej linii.

Pompki - rozbudowana wersja dla początkujących

Przy wykonywaniu klasycznej wersji obniż ciało tak nisko, jak jesteś w stanie, a w górę wróć bardzo powolnym ruchem. Ruch zacznij od leżącej pozycji, następnie podnieś się na zgięte kolana, aby w kolejnym etapie przenieść ciężar ciała na ręce i palce u stóp. Aby zakończyć powtórzenie ponownie zegnij nogi, a następnie opuść ciało w dół.

Pompki - wersja dla bardziej zaawansowanych

Znajdź w pomieszczeniu odpowiednio wysoką ławę, stolik lub stabilny róg kanapy czy łóżka. Oprzyj na wybranym przedmiocie wyprostowane ręce. Zwróć uwagę na ustawienie bioder, które nie powinny znajdować się zbyt wysoko. Trzymaj mocne plecy przy każdym powtórzeniu!

Pompki - wersja dla odważnych

Przy tym ćwiczeniu wykonujemy pompki... na jednej ręce. W tym celu rozstaw nogi szerzej, niż zwykle, aby zachować równowagę. Wybraną rękę załóż na plecy. Zrób tyle samo powtórzeń na każdą rękę.

Zobacz wideo Jan Wieczorkowski z synem na plecach wykonuje pompki
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.