Planujesz podróż? Oto trzy ćwiczenia stretchingowe, które ci się przydadzą

Długie godziny spędzone w samolocie czy samochodzie mogą później spowodować bóle mięśni. Jeśli masz czas na lotnisku czy dworcu, zrób te ćwiczenia - w ten sposób unikniesz bólu.

Długi pobyt na lotnisku czy oczekiwanie na pociąg czy autobus, zazwyczaj na siedząco w mało wygodnym fotelu, może skutkować nieprzyjemnym bólem w plecach. Warto poświęcić kilka minut oczekiwania na stretching, który będzie ulgą dla spiętych mięśni. Z pomocą idzie propozycja od popularnej na Instagramie trenerki, Alexi Clark.

Stretching podczas podróżyStretching podczas podróży Alexia Clark - Instagram

Trzy pozycje do idealnego stretchingu podczas podróży

Trenerka świetnie zdaje sobie sprawę z tego, jak bardzo na nasze samopoczucie może wpłynąć przebywanie kilka godzin w praktycznie tej samej pozycji. Ma na to jednak radę - wystarczy przez kilka minut wykonywać następujące ćwiczenia.

Ćwiczenie 1

Przykucnij na podłodze, rozstawiając stopy szerzej, niż na szerokość bioder. Ręce złącz w uścisku na wysokości klatki piersiowej. Następnie pozostając w tej pozycji, przenieś ciężar ciała na jedną nogę, zrób kilka pulsów i to samo powtórz na drugiej nodze.

Ćwiczenie 2

Wyprostuj się, wyciągnij obie wyprostowane ręce do góry. Rozstaw nogi szerzej, niż na szerokość bioder. Wtedy złącz dłonie i wyprostuj ręce do tyłu, jednocześnie pochylając tułów do przodu, tak, aby uzyskać kąt 90 stopni. Pamiętaj, by plecy pozostały w prostej linii.

Ćwiczenie 3

Znajdź ławę, krzesło lub inną stabilną powierzchnię o dobrej wysokości, tak aby bez problemu położyć na niej jedną nogę. Ułóż zgiętą prawą nogę na oparciu, tak jak zaprezentowała to Alexia na powyższym zdjęciu. Lewą nogę wyprostuj do tyłu. Pilnuj prostych pleców. Zrób kilka pulsów i zamień pozycję nóg.

Trenerka radzi, aby powyższy zestaw wykonywać przed, podczas i po podróży, aby zapewnić sobie pełen komfort podróżowania.

Zobacz wideo Alexia Clark pokazuje, jak ćwiczyć z ciężarkami
Więcej o: