Odczuwasz niepokój? Spróbuj tych prostych ćwiczeń oddechowych

Ćwiczenia oddechowe to doskonały sposób na radzenie sobie z niepokojem. Przedstawiamy najskuteczniejsze z nich.

Z wielu różnych powodów możemy odczuwać niepokój w ciągu dnia. Czasem jest on nieuzasadniony i zdarza się, że przyczyna tkwi znacznie głębiej niż nam się wydaje. Bez względu na przyczynę, istnieje prosty sposób na poradzenie sobie z niepokojem. Po prostu oddychaj.

Poniżej przedstawiliśmy kilka prostych i skutecznych ćwiczeń oddechowych.

Głębokie wdechy

Jak wykonać?

  1. Zanim weźmiesz duży, głęboki oddech, spróbuj najpierw zrobić porządny wydech. Wypchnij całe powietrze z płuc, a następnie po prostu pozwól swoim płucom wdychać powietrze.
  2. Następnie postaraj się, aby wydech trwał nieco dłużej niż wdech. Wdech - 4 sekundy, wydech - 6 sekund.
  3. Spróbuj to zrobić przez dwie do pięciu minut.

Technikę tę możesz wykonywać w dowolnej wygodnej dla ciebie pozycji. Nie ma znaczenia, czy będziesz stać, siedzieć czy leżeć.

Oddychanie przeponą

Jak wykonać?

  1. Połóż się na plecach, a pod kolanami umieść poduszki.
  2. Jedną rękę połóż płasko na sercu, a drugą na brzuchu.
  3. Weź głęboki oddech przez nos w taki sposób, by poczuć, jak klatka piersiowa i żołądek unoszą się. Podczas wydechu powinny zacząć opadać.
  4. Oddychaj powoli przez lekko ściągnięte usta przez przez około 5 minut.

Koherentne oddychanie

Jak wykonać?

  1. Połóż się i zamknij oczy.
  2. Delikatnie wdychaj powietrze przez nos, z zamkniętymi ustami, licząc do sześciu. Nie napełniaj płuc powietrzem zbyt mocno.
  3. Zrób wydech przez sześć sekund, pozwalając, aby powietrze opuszczało płuca powoli i delikatnie.
  4. Kontynuuj do 10 minut.

Oddech kwadratowy samavriti pranayama

Jak wykonać?

  1. Połóż się w łóżku lub usiądź z wyprostowanymi plecami.
  2. Zrób 4 wdechy przez nos.
  3. Wstrzymaj oddech na 4 sekundy.
  4. Zrób 4 wdechy przez usta, upewniając się, że całe powietrze wydostało się z płuc.
  5. Wstrzymaj oddech na 4 sekundy.
  6. Powtórz tyle razy, ile potrzebujesz.
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.