Co można jeść na diecie sirtfood? Oto przykładowy jadłospis, który zrobisz na bazie zalecanych produktów

Dieta sirtuinowa opiera się na spożywaniu pokarmów, które aktywują w ciele specjalny rodzaj białka. Co może znaleźć się na naszym talerzu podczas tej diety?

O sirtfood na pewno słyszał już każdy fan Adele; piosenkarka przyznała się, że to właśnie ten model odżywiania pomógł zrzucić jej zbędne kilogramy. Zasady diety są dość restrykcyjne, nie musimy jednak trzymać się kalorycznego ograniczenia, które budzi największe kontrowersje wśród dietetyków. Zachowanie właściwej dawki kalorii, dobrze ułożony jadłospis oraz aktywność fizyczna mogą pomóc nam w zgubieniu zbędnych kilogramów.

Sirtfood - przykładowy jadłospis

Jeżeli zdecydujemy się wypróbować dietę sirtuinową, musimy nauczyć się, komponowania menu. Przygotowując posiłki możemy korzystać z całej gamy różnych produktów. Najbardziej zalecane są:

  • jarmuż;
  • rukola;
  • lubczyk;
  • cebula;
  • soja;
  • owoce leśne;
  • truskawki;
  • natka pietruszki;
  • papryka chili;
  • gryka;
  • daktyle;
  • cytrusy;
  • jabłka;
  • kapary;
  • kakao;
  • seler,
  • czerwona cykoria'
  • zielona herbata.

Na podstawie wymienionych składników, możemy opracować pełnowartościowy pięciodniowy jadłospis.

Poniedziałek

  • śniadanie - owsianka z owocami leśnymi i cynamonem;
  • drugie śniadanie - miseczka z surowym jabłkiem, truskawkami i  włoskimi orzechami;
  • obiad - kurczak ze szpinakiem i pomidorami oraz kaszą gryczaną;
  • kolacja - kanapki z wędzonym tofu, rukolą i pomidorami.

Wtorek

  • śniadanie - jaglanka z jabłkiem.
  • drugie śniadanie - miseczka owoców leśnych i suszonych daktyli;
  • obiad - łosoś na parze z pieczonymi ziemniakami i zieleniną;
  • kolacja - tofucznica z brokułami i pieczarkami.

Środa

  • śniadanie - twarożek z cebulą i szczypiorkiem, kromka chleba pełnoziarnistego;
  • drugie śniadanie - zielony koktajl sirtuinowy;
  • obiad - kurczak ze szpinakiem i pomidorami oraz kaszą gryczaną;
  • kolacja - kanapki z wędzonym tofu, rukolą i pomidorami.

Czwartek

  • śniadanie - owsianka z borówką amerykańską, kakao i orzechami włoskimi;
  • drugie śniadanie - koktajl cytrusowy;
  • obiad - zapiekane szparagi z brokułami, szpinakiem i rukolą;
  • kolacja - frytki z batatów i chipsy z jarmużu.

Piątek

  • śniadanie - mleczny koktajl z truskawkami;
  • drugie śniadanie - kanapki z pastą jajeczną i szczypiorkiem;
  • obiad - ciemny ryż z kurczakiem panierowanym w kurkumie z dodatkiem liści szpinaku;
  • kolacja - sałatka z serem typu mozzarella, grejpfrutem, orzechami włoskimi i suszonymi pomidorami.
Zobacz wideo Jessica Mercedes przechodzi na dietę Adele
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.