Zdrowe węglowodany na diecie. Dwa pomysły na dietetyczny i pełnowartościowy obiad

Właściwa porcja węglowodanów jest bardzo ważna, szczególnie u osób, które dużo trenują. Nie masz pomysłu, jak dostarczyć ich właściwą ilość? Oto dwie inspiracje na pełnowartościowy obiad.

Węglowodany jeszcze do niedawna nie cieszyły się dobrą renomą. Jednak, co udowadniają dietetycy, ich rola w naszym odżywianiu jest niezwykle ważna. To niezbędny markoskładnik, aby nasze ciało funkcjonowało prawidłowo. Z czego przyrządzać posiłki, które nam zapewnią ich odpowiednią ilość? Sprawdzą się te dwa przepisy.

Dwa obiady o właściwej liczbie węglowodanów

Makaron pełnoziarnisty z warzywami

  • porcja ulubionego pełnoziarnistego makaronu;
  • garść liści szpinaku;
  • garść rukoli;
  • kilka pomidorków koktajlowych;
  • tofu wędzone;
  • łyżka oliwy;
  • szczypta kurkumy i słodkiej wędzonej papryki;
  • sól i pieprz do smaku;
  • pestki słonecznika i dyni do posypania.

Przygotowanie: makaron ugotuj w osolonej wodzie, według instrukcji na opakowaniu. W misce wymieszaj łyżkę oliwy ze szpinakiem, rukolą i pokrojonymi pomidorami koktajlowymi. Pokrój tofu w kostkę, a następnie, w oddzielnej miseczce obtocz w kurkumie i wędzonej papryce. Rozgrzej patelnię, skrop odrobiną oleju i podsmaż tofu. Wymieszaj tofu z makaronem i warzywami. Na koniec posyp wszystko pestkami.

Kaszotto z dynią i jarmużem

  • 1/4 kaszy pęczak;
  • łyżka oliwy z oliwek;
  • dwa ząbki czosnku;
  • dwie łodygi selera naciowego;
  • pół łyżeczki suszonego tymianku;
  • 1,5 łyżki sosu sojowego;
  • 1/4 szklanki wytrawnego białego wina;
  • 1,5 szklanki ugotowanej i pokrojonej w kostkę dyni;
  • garść pokruszonego jarmużu;
  • pół papryczki chili;
  • łyżka rodzynek;
  • sól i pieprz do smaku.

Przygotowanie: Wlej oliwę na rozgrzaną patelnię i podsmaż na niej pokrojonego w plasterki selera oraz sprasowany czosnek. Następnie wsyp suchą kaszę i tymianek. Po dwóch minutach dodaj na patelnię gorącą wodę i sos sojowy, zamieszaj, zmniejsz ogień i gotuj dalej pod przykryciem. Dopraw solą i świeżo zmielonym pieprzem. Dodaj pokrojoną w kostkę dynię, rodzynki, papryczkę bez pestek, gotuj kolejne 15 minut. W międzyczasie umyj jarmuż, oderwij liście od twardej łodygi i posiekaj je, a następnie dodaj do potrawy, wymieszaj i trzymaj przez trzy minuty pod przykryciem. Następnie zdejmij pokrywę i delikatnie mieszając gotuj przez kolejne 2-3 minuty.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.