Paulina Sykut-Jeżyna ciśnie na siłowni. Dlaczego kobiety nie powinny bać się ciężarów? Oto główne zalety

Paulina Sykut-Jeżyna regularnie trenuje na siłowni. Tym razem mogliśmy zobaczyć, jak prezenterka podnosi naprawdę ciężką sztangę. Oto powody, dla których warto spróbować treningu siłowego.

Paulina Sykut-Jeżyna pokazuje, że trening z wykorzystaniem obciążenia wcale nie musi być straszny. Wiele kobiet rezygnuje z takiej formy ćwiczeń, z obawy o rozrost mięśni lub myśląc, że nie poradzą sobie z podniesieniem i wyciskaniem sztangi. Nic bardziej mylnego - z odpowiednim dobraniem obciążenia kobiety mogą z powodzeniem uczestniczyć w treningach siłowych, które przynoszą doskonałe efekty dla ciała.

 

Paulina Sykut-Jeżyna wyciska na siłowni - jakie są zalety takiego treningu?

Choć podnoszenie ciężarów może nam wydawać się bardziej męskim rodzajem ćwiczeń, naprawdę warto spróbować tej formy aktywności fizycznej. Na szczęście wśród kobiet rośnie treningowa świadomość i coraz więcej sięga po sztangi i ciężarki. Jakie są zalety takiego treningu?

Po pierwsze - poprawa sylwetki

Pierwszym rodzajem treningu w celu poprawy sylwetki, który przychodzi nam na myśl jest cardio lub fitness. Minusem tych ćwiczeń jest fakt, że na efekty trzeba czekać dosyć długo, dodatkowo nasze mięśnie nie zostaną tak szybko zarysowane, jak przy podnoszeniu ciężarów. Odpowiednio dobrany ciężar sztangi przez profesjonalistę pomoże nam naprawdę szybko zobaczyć rezultaty.. Regularne treningi z obciążeniem to działanie długofalowe. 

Po drugie - rozrost masy kostnej

Systematyczny trening z wykorzystaniem sztang i ciężarków jest dla organizmu bodźcem do wzmocnienia tkanki kostnej. Jeżeli zdecydujemy się na takie ćwiczenia pamiętajmy, aby dostarczać odpowiednie ilości witaminy D3 oraz wapnia, które są niezbędne do mocnych kości. Naturalne wzmacnianie tkanki kostnej zaowocuje na przyszłość - takie ćwiczenia zmniejszają wystąpienie osteoporozy. 

Po trzecie - lepsze samopoczucie i poprawa metabolizmu

Ćwiczenia siłowe poprawiają pracę naszego mózgu, układu krążenia oraz oddychania. Świetnie redukują stres i uwalniają dużo endorfin. Zmienia się również praca naszego układu pokarmowego - metabolizm przyspiesza, co pomaga w redukcji niechcianej tkanki tłuszczowej. 

Zobacz wideo Intensywny trening Pauliny Sykut-Jeżyny
Więcej o: