Lato sprzyja utracie kilogramów. W wakacje postaw na lekką dietę, która nie wymaga zbyt wielu wyrzeczeń

Mówi się, że ciepłe dni to czas, w którym jemy mniej i więcej się ruszamy. Latem organizm wręcz broni się przed nadmierną liczbą kalorii.

W wakacje czujemy mniejszy głód, a jeśli już nas dopadnie, chętniej sięgamy po świeże owoce i warzywa, których latem jest pod dostatkiem. Zdecydowanie więcej się też ruszamy, częściej spacerujemy i stawiamy na aktywność fizyczną na świeżym powietrzu. Organizm sam wręcz domaga się lekkich potraw. Wszystkie te czynniki sprawiają, że w lato zdecydowanie łatwiej o utratę kilogramów.

Co najlepiej jeść latem?

Podczas ciepłych dni najlepiej jest postawić na posiłki, które nie obciążą nadmiernie, a nawet przyczynią się do utrzymania pożądanej lekkości. W lato postaw na pełnowartościowe śniadanie, które zapewni ci energię na początek dnia. Pierwszy posiłek możesz wzbogacić o świeże owoce, które świetnie sprawdzą się jako przekąska. Dobrym wyborem może okazać się także jogurt z dodatkiem jagód czy truskawek. Możesz zalać nim płatki owsiane albo zjeść w lżejszej wersji. Najlepszą opcją na wakacyjny obiad będzie z pewnością dietetyczny chłodnik. Możesz postawić też na wszelkiego rodzaju sałatki ze świeżych warzyw. Doskonale spisze się także grillowana cukinia, papryka czy bakłażan. Lato to również czas, kiedy szukamy orzeźwienia. Z pewnością przyniosą je soki owocowo-warzywne i smoothies, które możesz modyfikować wedle uznania.

Pamiętajmy, że upalne dni to także czas, w którym należy zadbać o odpowiednie nawodnienie organizmu. Szczególnie, jeśli decydujemy się na aktywność fizyczną. Najlepsza będzie woda mineralna i woda z cytryną, albo schłodzone napary ziołowe czy napoje izotoniczne o niskiej zawartości cukru.

Zastosowanie się do tych prostych wytycznych nie tylko gwarantuje utratę zbędnych kilogramów, ale też zapewnia odpowiednią dawkę witamin niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania. Wakacyjna dieta nie wymaga wielu wyrzeczeń i jest odpowiedzią na potrzeby organizmu.

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.