Dietetyczne burgery w trzech odsłonach. To świetny pomysł na letnie garden party w zdrowym stylu

Szukasz nowych przepisów na letnie wieczory z przyjaciółmi? Te burgery to pyszne i zdrowe urozmaicenie spotkań.

Zdrowe burgery? Czemu nie! Bułki z dodatkami wcale nie muszą kojarzyć się wyłącznie z fast foodami w znanych restauracyjnych sieciach. Te przygotowane w domu będą zdecydowanie zdrowsze, mniej kaloryczne oraz bez zbędnych konserwantów.

domowe burgerydomowe burgery unsplash

Trzy przepisy na letnie burgery

Burger ze świeżym łososiem

  • filet z łososia bez ości i skóry;
  • pół szklanki bułki tartej;
  • jedno lekko ubite jajko;
  • dwie cienko pokrojone szalotki;
  • drobno starta skórka z cytryny;
  • łyżka zmielonego czosnku;
  • łyżka oliwy z oliwek;
  • łyżeczka octu z czerwonego wina;
  • odrobina sosu tabasco;
  • kędzierzawa zielona sałata;
  • sześć opiekanych bułek hamburgerowych z sezamem.

Przygotowanie: Rozgrzej patelnię do grilla i posmaruj ją olejem roślinnym. Pokrój łososia ostrym nożem, umieść w robocie kuchennym i zmiksuj do uzyskania szorstkiej tekstury. W misce zmieszaj mielonego łososia, bułkę tartą, jajko, szalotki, szczypiorek, czosnek, oliwę, ocet, tabasco i skórkę z cytryny. Uformuj sześć placków. Grilluj hamburgery na średnim ogniu pod przykryciem przez 6-8 minut, obracając do momentu, aż będzie upieczony z każdej strony. Podawaj w bułkach pod sałatą. Do podkręcenia smaku możesz umieścić w bułce plastry ananasa.

Wegańskie burgery w wersji keto

  • pół posiekanej główki kalafiora (około trzech filiżanek);
  • dwie średnie cukinie;
  • 1/4 szklanki mąki uniwersalnej;
  • pół łyżeczki soli morskiej;
  • 1/4 łyżeczki czarnego pieprzu.

Przygotowanie: Zetrzyj cukinię w robocie kuchennym lub ręcznym blenderze. Ugotuj kalafior na parze, aż będzie miękki i dodaj go do blendera. Miksuj aż się rozbije na małe kawałki. Za pomocą ściereczki do naczyń odciśnij z warzyw jak najwięcej wilgoci. Przenieś je do miski, dodaj mąkę i przyprawy. Mieszaj do dokładnego połączenia się składników. Uformuj małe placki lub burgery. Rozgrzej łyżkę oleju kokosowego na dużej patelni, połóż na niej cztery burgery i smaż na średnim ogniu przez 2-3 minuty z każdej strony. Podawaj z ulubionym sosem lub bułką do hamburgerów o obniżonej zawartości węglowodanów.

Szpinakowe burgery z awokado i kurczakiem

  • około 450 gramów mielonego kurczaka;
  • pół szklanki drobno posiekanego szpinaku;
  • dwie łyżki drobno posiekanej kolendry;
  • łyżka oleju z awokado;
  • dwie łyżeczki czosnku;
  • dwie łyżeczki sproszkowanej cebuli;
  • łyżeczka soli morskiej;
  • pół łyżeczki czarnego pieprzu;
  • sok z limonki;
  • małe awokado pokrojone w kostkę;
  • liście maślanej sałaty;
  • opcjonalnie do majonezu z awokado: dwa awokado, sok z limonki, 1/4 łyżeczki soli morskiej, 1/8 łyżeczki czarnego pieprzu.

Przygotowanie: jeśli zdecydujesz się na majonez z awokado, połącz wszystkie składniki w blenderze o dużej mocy, aż powstanie gładka masa. Przygotuj patelnie grillową lub grilla, ustaw na wysoką temperaturę. Dodaj olej z awokado na patelnię. Zmieszaj kurczaka z przyprawami, szpinakiem, mąką kokosową, sokiem z limonki oraz olejem z awokado, aż się dobrze połączą. Bardzo delikatnie złóż plastry z awokado, uważając, by ich nie rozbić i delikatnie wymieszaj je z mięsem. Uformuj masę w 4-5 burgerów i smaż na grillu lub patelni przez kilka minut na każdej stronie. Podawaj z majonezem z awokado na liściach sałaty. 

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.