Zmęczona po treningu? Nie zapominaj o pełnowartościowym posiłku. Wypróbuj dzienny jadłospis Anny Lewandowskiej

Podczas wyzwania intensywnych ćwiczeń bardzo ważne jest pilnowanie właściwej diety. Anna Lewandowska podzieliła się wartościwym jadłospisem, który dostarczy dużo energii i potrzebnych składników odżywczych.

Anna Lewandowska pilnuje, aby osoby, które podjęły jej wyzwanie stosowały właściwą dietę. Zdrowe odżywianie jest niesamowicie ważne, zwłaszcza jeśli właśnie rozpoczęliśmy przygodę z trenowaniem. Nasz organizm spala wtedy więcej kalorii, dlatego musimy pamiętać, aby dostarczać odpowiednio więcej energii oraz potrzebnych witamin i minerałów.

 

Dzienny jadłospis Anny Lewandowskiej dla osób, które trenują

Jeżeli naszym marzeniem jest piękna sylwetka, oprócz regularnych treningów należy pamiętać też o odpowiednim jadłospisie. Lewandowska postanowiła pomóc osobom, które biorą udział w jej wyzwaniu i udostępniła przykładowy jadłospis, który zapewni właściwą ilość potrzebnych składników odżywczych.

Śniadanie - Jaglanka z porzeczkami i syropem klonowym

  • pięć łyżek kaszy jaglanej;
  • 3/4 szklanki mleka kokosowego;
  • dwie garści czarnych porzeczek;
  • dwie łyżki syropu klonowego;
  • dwie łyżki płatków migdałowych. 

Przygotowanie: przepłucz kaszę pod zimną wodą przez ugotowaniem. Kaszę ugotuj na mleku roślinnym, wg instrukcji na opakowaniu. Dodaj porzeczki i polej całość syropem klonowym. Posyp wszystko płatkami migdałowymi.

Przekąska poranna - pudding kokosowy

  • dwuprocentowy jogurt naturalny (150 gramów);
  • łyżeczka agar-agar;
  • 1/4 łyżeczki cukru kokosowego;
  • 1/4 łyżki laski wanilii;
  • kostka gorzkiej czekolady;
  • 2-3 garści orzechów nerkowca.

Przygotowanie: Jogurt, cukier, agar i wanilię włóż do rondla, gotuj przez około 5 minut. Przełóż powstały pudding do szklanki i zostaw do przestygnięcia. Następnie wstaw go do lodówki na godzinę. Po tym czasie podawaj deser, posypany czekoladowymi wiórkami i posiekanymi orzechami.

Obiad - filet z kurczaka ze szparagami, suszonymi pomidorami i pieczonymi ziemniakami

  • 130 gramów mięsa z piersi kurczaka bez skóry;
  • szczypta soli i pieprzu;
  • ząbek czosnku;
  • po szczypcie papryki czerwonej słodkiej i ostrej.
  • szczypta zmielonej kurkumy;
  • garść szparagów;
  • pół łyżeczki klarowanego masła;
  • plaster szynki parmeńskiej,
  • pięć plastrów suszonych pomidorów;
  • łyżeczka pietruszki;
  • dwa ziemniaki;
  • przyprawy do ziemniaków: 3/4 łyżeczki klarowanego masła; po szczypcie suszonego tymianku i majeranku oraz soli.

Przygotowanie: mięso przypraw solą, pieprzem, czosnkiem przeciśniętym przez praskę, paprykami i kurkumą, odstaw do zamarynowania na co najmniej pół godziny. W międzyczasie przygotuj ziemniaki; obierz je i pokrój w łódeczki, wyłóż na blachę do pieczenia i posyp przyprawami i masłem. Piecz w 180 stopniach przez 25-30 minut. Wrzuć szparagi do wrzątku, gotuj przez około 7 minut. Rozgrzej tłuszcz na patelni, podsmaż pokrojoną w kostkę szynkę, dodaj zamarynowanego kurczaka i smaż przez trzy minuty z każdej strony. Dolej odrobinę wody i duś przez 10 minut. Dodaj pokrojone w paski suszone pomidory. Przełóż gotowe mięso na talerz, obok połóż szparagi i ziemniaki, całość posyp pietruszką. 

Przekąska wieczorna - bakalie

  • orzech włoski;
  • cztery śliwki suszone.

Kolacja - kasza jaglana z fasolką szparagową i serem feta

  • trzy łyżki kaszy jaglanej;
  • garść fasolki szparagowej;
  • cztery plastry suszonych pomidorów;
  • 1,5 plastra sera feta o 16-procentowej zawartości tłuszczu;
  • szczypta soli, pieprzu i bazylii.

Przygotowanie: przepłucz kaszę przed gotowaniem pod zimną wodą. Gotuj według przepisu na opakowaniu. Ugotuj fasolkę na parze i pokrój na mniejsze kawałki. Wymieszaj fasolę z kaszą, dodaj pokrojone w plastry pomidory. Sałatkę posyp pokruszonym serem feta i posiekaną bazylią. 

Zobacz wideo Kwarantanna u Lewandowskich: Klara ćwiczy z Robertem
Więcej o:
Copyright © Agora SA