Japoński trening na płaski brzuch. Na czym polega metoda Fukutsudzi?

Japońska metoda Fukutsudzi to ćwiczenie, które wykonamy przy pomocy zrolowanego ręcznika. Czy jej stosowanie pomoże w osiągnięciu płaskiego brzucha?

Opracowany przez japońskiego fizjoterapeutę trening Fukutsudzi zrobisz w pięć minut. Jedyne, czego potrzebujesz to kawałek wolnej podłogi oraz ręcznik, który zrolujesz i włożysz pod plecy. Na czym konkretnie opiera się metoda i jakie są skutki jej stosowania?

Na czym polega metoda Fukutsudzi?

Japońskie ćwiczenie polega na odpowiednim skorygowaniu położenia miednicy względem kręgosłupa. Kiedy właściwie ułożymy ciało, napną się mięśnie brzucha i rozluźnią się mięśnie pleców. Aby wykonać pozycję, potrzebujemy ręcznika o długości najmniej 40 centymetrów i grubości między 7 a 10 centymetrów. Aby nie rozwinął się podczas treningu dobrze jest spiąć ręcznik sznurkiem. Jak poprawnie wykonać ćwiczenie?

  1. Usiądź na podłodze, nogi wyprostuj, a wałek z ręcznika umieść za plecami w taki sposób, aby przylegał do lędźwi.
  2. Połóż się na plecach, pilnując, by wałek nie zmienił pozycji. Aby ćwiczenie wykonać poprawnie ręcznik musi znajdować się pod lędźwiami na wysokości pępka.
  3. Złącz ze sobą duże palce u stóp, pięty ustaw na zewnątrz.
  4. Umieść ramiona za głową i złącz ze sobą dłonie tak, aby kciuki skierowane były na zewnątrz, a małe palce stykały się ze sobą. Wydłużaj kręgosłup, ciągnąc ręce w górę. 

Podczas ćwiczenia głęboko oddychaj, postaraj się rozluźnić ciało i nie spinać mięśni. Przytrzymaj pozycję przez pięć minut. Trening powtórz trzy razy w tygodniu; możesz wykonać 10 minut ćwiczenia dziennie. 

Po wyjściu z pozycji możemy odczuwać lekki dyskomfort, zwłaszcza w dolnym odcinku kręgosłupa. Dlatego po ćwiczeniu warto, po wyjęciu ręcznika spod pleców, poleżeć przez kilka minut na podłodze. 

Metoda Fukutsudzi - efekty

Japoński fizjoterapeuta, który jest autorem tego ćwiczenia zauważył, że u jego pacjentów, którzy wypróbowali regularnego treningu pojawiły się podobne efekty, do których należały:

  • zmniejszenie się obwodu pasa;
  • rozluźnienie kręgosłupa;
  • ustąpienie bólów pleców;
  • optyczne wysmuklenie sylwetki;
  • płaski brzuch.

Co ważne, ta metoda może nam "spłaszczyć" brzuch, ale nie spowoduje utraty tkanki tłuszczowej. Do spalania tłuszczu niezbędne są właściwe treningi oraz dobrana dieta.

Zobacz wideo Trening wyszczuplający talię
Więcej o:
Copyright © Agora SA