Trzy rzeczy, które należy wykonać po treningu. Pierwsze pół godziny przeznacz na właściwą regenerację

Po intensywnych ćwiczeniach nasze ciało potrzebuje czasu na zasłużony i właściwy odpoczynek. Bardzo ważne jest, co robimy przez najbliższe 30 minut po treningu.

Prawidłowa regeneracja jest kluczem do pożądanych efektów i braku nieprzyjemnych kontuzji. Eksperci współpracujący z magazynem "Shape" zgodnie twierdzą, że pierwsze pół godziny po ćwiczeniach powinniśmy przeznaczyć na podjęcie trzech kroków w celu dobrej regeneracji. 

Trzy kroki właściwej regeneracji potreningowej

Jak odpocząć po długiej sesji ćwiczeń, podczas których ulotniła się z nas cała nagromadzona energia? Potreningowa rutyna jest niezwykle ważna, aby nasze ciało mogło dobrze wypocząć. Najczęściej popełniany błąd to natychmiastowe przebranie się i wyjście z klubu fitness z proteinowym batonem lub koktajlem białkowym w ręku. Powrót z intensywnego treningu do normalnego trybu życia powinien opierać na trzech krokach.

Po pierwsze - nigdy nie zapominaj o stretchingu

Rozciąganie musi być stałym elementem naszych ćwiczeń. Bez tego, nasze napięte mięśnie szybciej ulegną kontuzji, a następnego dnia będziemy odczuwać porządne zakwasy. Rozciąganie rozgrzanego ciała powinno trwać do 10 minut. Pięć minut poświęćmy na stretching, kolejne pięć na rolowanie mięśni za pomocą specjalnego piankowego wałka.

Po drugie - weź prysznic i zmień ubranie

Tak, właściwa higiena również wpływa na naszą regenerację. Podczas kąpieli wybierajmy mydła bez sztucznych dodatków z naturalnie nawilżającymi składnikami. W czasie ćwiczeń tracimy wodę, a nasza skóra i włosy narażone są na wysuszenie. Po każdych zajęciach nasz strój sportowy musi zostać wyprany - w takich tkaninach, dodatkowo rozgrzanych po treningu, gromadzi się więcej bakterii i drożdży, które mogą powodować infekcje, wysypki i reakcje alergiczne.

Po trzecie - zjedz coś, co uzupełni witaminy i minerały

Pierwszy pełnowartościowy posiłek po ćwiczeniach powinien zostać przez nas zjedzony w ciągu pół godziny od wyjścia z sali. Potreningowe danie powinno mieć około 200 kalorii i zawierać białko oraz węglowodany w stosunku 1:1 lub 1:2, jeżeli planujemy schudnąć. W innym przypadku, zwiększamy dawkę kalorii do 300-400, a nasz posiłek ma zawierać węglowodany i białko w stosunku 3:1. 

Zobacz wideo Joga w domu dla początkujących
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.