Przykładowe dzienne menu Ewy Chodakowskiej - zdrowe i dietetyczne

Ewa Chodakowska rozpoczyna ostatni tydzień wyzwania, które mogłyśmy śledzić przez ostatnich kilka miesięcy. Na końcowy etap trenerka przygotowała nowy jadłospis, spełniający zapotrzebowania organizmu przy intensywnym wysiłku.

To już ostatni tydzień trwającego od kilku miesięcy wyzwania Ewy Chodakowskiej. Trenerka oprócz przeprowadzania ćwiczeń na żywo udostępnia przepisy, które mogą stanowić element naszej codziennej diety. Co przygotowała Chodakowska na ostatnie siedem dni? Tak może wyglądać przykładowe dzienne menu.

Ewa Chodakowska - przykładowy jadłospisEwa Chodakowska - przykładowy jadłospis Ewa Chodakowska - Instagram

Ewa Chodakowska podzieliła się przykładowym jadłospisem

Przy treningach bardzo ważne jest pilnowanie właściwej diety, z tego względu Ewa nie zapomina, aby co pewien czas podzielić się swoimi inspiracjami kulinarnymi. Jak może wyglądać nasze dzienne menu podczas treningowego wyzwania? Oto propozycja popularnej trenerki.

Śniadanie - waniliowy twarożek

  • 200 gramów sera typu grani (opakowanie);
  • jogurt naturalny o dwuprocentowej zawartości tłuszczu - 5 łyżek;
  • sok wyciśnięty z połowy pomarańczy;
  • łyżeczka miodu;
  • skórka starta z jednej pomarańczy;
  • pół laski wanilii;
  • jedna pomarańcza.

Sparz pomarańczę wrzątkiem, następnie zetrzyj z niej skórkę na tarce o małych oczkach. Przekrój owoc na pół i wyciśnij z niej sok. Drugą połówkę pokrój na małe kawałki. Zmiksuj jogurt, miód, sok i miąższ z pomarańczy oraz laski wanilii. Wymieszaj z kawałkami owocu. Całość posyp skórką pomarańczy. 

Drugie śniadanie

Szybka przekąska z jabłkiem, kefirem i orzechami włoskimi.

Obiad - Makaron ze szpinakiem i kurczakiem

  • łyżka oliwy z oliwek;
  • łyżka nasion słonecznika;
  • duża garść szpinaku;
  • dwie łyżki dwuprocentowego jogurtu naturalnego;
  • średni ząbek czosnku;
  • szczypta białej soli;
  • szczypta czarnego pieprzu;
  • porcja 100 gramów mięsa z piersi kurczaka;
  • 5 sztuk pomidorów koktajlowych;
  • szklanka makaronu penne.

Przygotowanie: ugotuj makaron al dente wg przepisu na opakowaniu. Kurczaka pokrój w kostkę, dodaj przyprawy i podsmaż na oliwie. Dodaj liście szpinaku, przeciśnięty przez praskę czosnek oraz jogurt. Duś przez dwie minuty. Wymieszaj zawartość patelni z pomidorami i makaronem. Posyp słonecznikiem. 

Podwieczorek

Tosty z guacamole

Kolacja - Leczo warzywne z pieczywem

  • pół cukinii;
  • pół czerwonej papryki;
  • pół małe cebuli;
  • dwie łyżeczki liści pietruszki;
  • łyżka oleju rzepakowego;
  • średni ząbek czosnku;
  • 200 gramów pomidorów z puszki;
  • dwie kromki żytniego chleba.

Przygotowanie: posiekaj cebulę i czosnek, podsmaż na oleju. Pokrój warzywa, wrzuć je razem z pomidorami na patelnię i duś aż zmiękną. Dopraw przyprawami i podawaj z chlebem.

Zobacz wideo Przerwa na kawę - Ewa Chodakowska i Anna Starmach
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.