Owsianka może pomóc Ci schudnąć - jeśli nie popełniasz tych trzech błędów

Wiele diet odchudzających wyklucza z naszego menu owsiankę, z powodu jej kaloryczności. Okazuje się, że wcale nie musimy rezygnować z tego zdrowego śniadania, jeśli przygotujemy je we właściwy sposób.

Owsianka zawiera dość sporą zawartość węglowodanów, które są jednak niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszego ciała. Dodatkowo owies to idealne źródło wielu innych cennych witamin. Nawet jeśli jesteśmy na diecie, której celem jest pozbycie się zbędnych kilogramów, spokojnie możemy spożywać płatki owsiane. Musimy jedynie pamiętać o trzech zasadach. 

Owsianka na diecie - dlaczego warto? 

Owies zawiera potrzebne minerały  i witaminy. Oprócz wspomnianych węglowodanów w płatkach owsianych najdziemy:

  • błonnik;
  • białko roślinne;
  • żelazo;
  • magnez;
  • cynk;
  • fosfor;
  • przeciwutleniacze;
  • witaminę A.

Jak donosi magazyn "Livestrong", według przeprowadzonych badań płatki owsiane nie powodują tycia, a wręcz mogą nam pomóc zrzucić zbędne kilogramy, gdyż na dłużej powodują uczucie sytości, a także przyspieszają metabolizm. Musimy jednak zwrócić uwagę na kilka niezbędnych kroków.

Owsianka na diecie - zastosuj trzy zasady

Unikaj cukru

W sklepach możemy znaleźć kuszone mieszanki płatków owsianych ze słodkimi owocami oraz dodatkami czekolady. Warto mieć świadomość, że tego rodzaju produkty zawierają mnóstwo cukru. Zamiast gotowej mieszanki, kupmy czyste płatki owsiane oraz świeże owoce. Do owsianki idealnie nadawać się będą brzoskwinie, banan czy jabłko. Nie dosładzajmy potrawy - wystarczy cukier zawarty w owocach.

Zwróć uwagę na porcję

Jedzenie z umiarem - zastosowanie tej zasady może pomóc uniknąć wielu problemów. Odmierzenie dobrej ilości płatków owsianych może być nieco trudne. Jak to zrobić w prawidłowy sposób? Zapamiętaj tę zasadę - dobrą porcją na jedną osobę będzie filiżanka błyskawicznych lub pół szklanki zwykłych płatków owsianych.

Nie samą owsianką...

Bardzo często przechodząc na dietę dostarczamy dla organizmu mniej urozmaicone posiłki. Przygotowując śniadanie składające się tylko z płatków owsianych z mlekiem, szybko możemy się znudzić. Urozmaicajmy posiłek dodając orzechy, różne napoje roślinne, nasiona chia. Wypróbujmy również przepisów, które proponują płatki owsiane w pikantnym wydaniu, np. z papryką i jajkiem.

Zobacz wideo Karolina Gilon przechodzi na dietę
Więcej o:
Copyright © Agora SA