Pięć zalet włączenia do diety płatków drożdżowych - w jaki sposób przemycać je do posiłków? Ich smak jest zaskakujący

Płatki drożdżowe to jeden z podstawowych produktów, które znajdują się w zapasach wegetarian i wegan. Ten wynalazek warto włączyć do swojej diety, nawet jeśli jest się mięsożercą.

Płatki drożdżowe na pewno kojarzy każdy entuzjasta diety wegańskiej - to doskonałe źródło wielu cennych wartości odżywczych, które wzbogaci nasze potrawy o... serowy posmak. Płatki drożdżowe nieaktywne ze względu na walory smakowe często są wykorzystywane, jako substytut sera w wielu wegańskich potrawach. Znajdziemy je w sklepach ze zdrową żywnością oraz lepiej zaopatrzonych supermarketach. Do czego można je dodać? Jakie zawierają witaminy?

Płatki drożdżowe - czym są dokładnie?

Ten ulubiony dodatek wegan jest rodzajem nieaktywnych (czyli niefermentujących) drożdży z tej samej grupy, która trafia do bochenków chleba. Płatki powstają po dezaktywacji drożdży za pomocą ciepła. Powstały produkt jest przemywany, osuszany i pakowany pod postacią proszku, płatków lub granulek. Wiele z nich jest dodatkowo wzbogacane witaminami i innymi ważnymi makroelementami. 

Pięć powodów, dla których warto włączyć płatki drożdżowe do diety

To dobre źródło białka

Płatki polecane są weganom, ponieważ zawierają duże ilości dobrze przyswajalnego białka, w którym znajdują się wszystkie potrzebne aminokwasy.

Zapewnia odpowiednią porcję błonnika

Błonnik pomaga w dobrym trawieniu i poprawnym metabolizmie, zapewnia też dłuższe uczucie sytości.

Mogą pomóc obniżyć zły cholesterol

Beta-glutan zawarty w płatkach może pozytywnie wpływać na poziom złego cholesterolu, co jest bardzo ważne dla prawidłowego funkcjonowania całego organizmu.

Dostarczają witaminy z grupy B

Płatki, które są wzbogacone o te witaminy pomogą nam w zachowaniu ich prawidłowej ilości w organizmie. Witaminy z grupy B obniżają ryzyko wystąpienia anemii.

Zawierają przeciwutleniacze 

Te cenne składniki pomagają w pozbywaniu się z organizmu zaległych toksyn i chroni komórki naszego ciała przed uszkodzeniami. 

Płatki drożdżowe - gdzie je dodawać?

Płatki będą idealnym dodatkiem do zup, sałatek czy sosów, które chcemy urozmaicić o serowo-orzechowy smak. Z jego wykorzystaniem osoby na diecie wegańskiej przygotowują roślinną wersję sera, który świetnie pasuje, jako idelanie serowy sos do natchosów.

Zobacz wideo Zosia Ślotała o swojej diecie: Próbuję nie jeść mięsa.
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.