Picie większej ilości wody może pomóc w utracie masy ciała? Sprawdzamy, jakie korzyści płyną z nawadniania organizmu

Od dawna słyszymy, że picie wody sprzyja odchudzaniu. Sprawdzamy, jak to dokładnie działa i dlaczego wodę warto pić.

Wpływ odpowiedniego nawodnienia organizmu na utratę zbędnych kilogramów nie jest tematem nowym i został wielokrotnie potwierdzony. Na czym dokładnie polega?

Jakie są korzyści płynące z picia wody?

Przyjrzyjmy się poszczególnym korzyściom płynącym z regularnego picia dużych ilości wody.

  • zmniejszenie apetytu

Szklanka wody wypita przed posiłkiem napełni żołądek i sprawi, że szybciej poczujemy sytość, a w rezultacie zjemy mniej. Z kolei picie wody po zakończeniu jedzenia sprawi, że nie sięgniemy po więcej. Regularne picie wody małymi łykami pozwala panować nad uczuciem łaknienia.

  • brak dodatkowych kalorii

Woda nie tylko wypełnia żołądek i zmniejsza apetyt, ale też nie zawiera kalorii, dzięki czemu nie przyczynia się do przybierania na wadze. Picie wody zamiast słodzonych napojów o dużej wartości energetycznej może zdziałać cuda.

  • oczyszczanie organizmu

Spalanie kalorii wiąże się z obecnością toksyn, a woda odgrywa ważną rolę w wypłukiwaniu ich z ciała. Chociaż niekoniecznie neutralizuje toksyny, nerki potrzebują wody, aby pozbyć się niektórych odpadów. Jeśli organizm nie ma wystarczającej ilości wody, odpady metaboliczne nie zostaną usunięte tak skutecznie, jak powinny.

  • poprawa metabolizmu

Odpowiednio nawodniony organizm funkcjonuje lepiej, a woda może przyczyniać się do przyspieszenia metabolizmu, co jest istotne podczas odchudzania. Picie szczególnie zimnej wody lub wody z cytryną to większa liczba spalonych kalorii w ciągu dnia.

Przekonaliśmy was, że warto?

Więcej o: