Dietetyczna przekąska w śródziemnomorskim stylu? Te trzy dipy już na zawsze zagoszczą w twoim menu

Szukasz ciekawych pomysłów na smaczne dipy do dietetycznych nachosów i innych przekąsek? Te trzy przepisy składają się z samych wartościowych produktów, są niskokaloryczne i zachwycają smakiem.

Dietetyczne dipy do świetne urozmaicenie naszego jadłospisu, zwłaszcza, jeśli jesteśmy już lekko znudzeni tymi samymi potrawami. Te trzy przepisy zostały zaczerpnięte z kuchni śródziemnomorskiej. Gotowych sosów możesz używać do dietetycznych nachosów lub jako warzywne pasty do kanapek.

Trzy śródziemnomorskie pasty-dipy warzywne

Krem buraczano-szałwiowy

Składniki:

  • 1,5 średniej wielkości pokrojonych w kostkę i podprażonych buraków;
  • Fasola canellini z puszki, opłukana i odsączona;
  • pół łyżki oleju z awokado;
  • dwie łyżki stołowe tahini;
  • sok z połówki cytryny;
  • 10 świeżych lub suszonych liści szałwii;
  • łyżeczka słodkiej papryki;
  • trzy ząbki czosnku;
  • sól i pieprz.

Przygotowanie: Pokrojone w kostkę buraki włóż do rozgrzanego na 200 stopni piekarnika, dodaj czosnek i olej, piecz przez 20 minut. Następnie zmiel warzywa razem ze wszystkimi pozostałymi składnikami na gładką masę. 

Dietetyczne guacamole

Składniki:

  • 2/3 szklanki zmrożonej fasoli typu edamame, czyli zielonej soi;
  • szklanka jarmużu;
  • drobno posiekany ząbek czosnku;
  • dwa dojrzałe awokado;
  • sok i skórka z jednej cytryny;
  • opcjonalnie: prażone pestki dyni.

Wykonanie: Włóż edamame i jarmuż do miski i zalej wrzącą wodą. Odłóż na bok na 3 minuty, następnie osusz i opłucz pod zimną wodą. Zblenduj pozostałe składniki, dodaj soję i jarmuż i ponownie zblenduj. Podawaj z kukurydzianymi nachosami lub grzankami.

Śródziemnomorski hummus z białej fasoli

Składniki:

  • puszka białej fasoli;
  • dwie łyżki stołowe tahini;
  • trzy łyżki oliwy z oliwek;
  • dwie łyżki stołowe wody;
  • pół łyżeczki sproszkowanego czosnku;
  • pół łyżeczki przyprawy cebulowej;
  • do wyboru pół łyżeczki: oregano, szczypiorku lub bazylii;
  • odrobina soli i pieprzu do smaku.

Przygotowanie: Odsącz fasolę od wody z puszki i opłucz pod bieżącą wodą. Dodaj wszystkie składniki do miksera i porządnie zblenduj. Podawaj ze świeżymi liśćmi pietruszki, jako dip do surowych warzyw.

Zobacz wideo Przepis na naleśniki gryczane Karoliny Gilon
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.