Dzięki tym prostym ćwiczeniom cardio naprawdę się zmęczysz. Do wykonania treningu nie potrzebujesz sprzętu

Wykonywanie treningu cardio nie tylko przyczynia się do utraty masy ciała, ale też niesie za sobą wiele korzyści zdrowotnych. Ten rodzaj ćwiczeń dobrze działa na serce, układ odpornościowy, nastrój a także jakość snu.

Jeśli twoim celem jest zrzucenie wagi, to pamiętaj, że liczba spalonych kalorii podczas treningu może być zależna od wielu czynników, takich jak m.in. wiek, płeć, waga, skład ciała, możliwości siłowe. To sprawia, że u każdej osoby wynik może być odmienny, a trening treningowi nierówny.

Istnieje wiele ćwiczeń cardio, do wykonania których nie jest potrzebny profesjonalny sprzęt. Te treningi można wykonywać dosłownie wszędzie i sprawdzą się one zarówno w przypadku początkujących, jak i osób bardziej zaawansowanych.

Proste ćwiczenia cardio - pajacyki

Ten rodzaj ćwiczeń z pewnością znają wszyscy. Pajacyki pojawiały się na lekcjach wychowania fizycznego w szkole podstawowej, ale warto odświeżyć pamięć i wprowadzić je do swojej rutyny treningowej.

  1. Stań ze złączonymi stopami, rozluźnij ręce i mięśnie brzucha.
  2. Rozsuń nogi i wyciągnij ramiona, najpierw do kształtu T, a następnie nad głową, klaszcząc u góry.
  3. Utrzymuj zgięte kolana, łącząc stopy i opuszczając ramiona.
  4. Powtarzaj tak szybko, jak to możliwe.

Proste ćwiczenia cardio – bieg na sto metrów

Nie musisz biegać profesjonalnie, aby wykonać to ćwiczenie, a trening sprinterski może poprawić twoją ogólną sprawność w krótszym czasie.

  1. Zacznij od podstawowej rozgrzewki (jak jeden z ruchów na tej liście) przez 5–10 minut.
  2. Ustaw się w pozycji startowej.
  3. Rozpocznij sprint i biegnij tak szybko, jak potrafisz.
  4. Zrób sobie przerwę.
  5. Powtórz co najmniej cztery razy.

Proste ćwiczenia cardio – bieganie po schodach

Możesz wybrać schody na zewnątrz lub postawić na te znajdujące się w budynkach mieszkalnych. Im więcej stopni, tym lepiej, ale zawsze można zrobić przecież więcej powtórzeń.

  1. Zacznij od 15 minut joggingu rozgrzewkowego we własnym tempie.
  2. Biegaj po schodach non stop przez 2 minuty, a następnie zrób 1 minutę przerwy.
  3. Wykonuj po pięć razy w jednej serii.

Proste ćwiczenia cardio – skakanie na skakance

To ćwiczenie wytrzymałościowe wymaga minimalnego sprzętu, ale jest niezawodne w walce o szczupłą sylwetkę. Skakanie na skakance może sprawić ci więcej radości niż się spodziewasz.

  1. Stań z rozluźnionymi ramionami i rozstaw nogi na szerokość bioder.
  2. Złap za uchwyty skakanki i trzymaj łokcie blisko klatki piersiowej.
  3. Skacz nisko, uginając kolana. Pozwól kostkom oraz biodrom na miękkie lądowanie.
  4. Możesz wypróbować metodę: minuta przerwy na pięć minut ćwiczeń.
Więcej o: