Co jeść na diecie wolumetrycznej? Ten sposób odżywiania ma wiele zalet

Dieta wolumetryczna, czyli objętościowa, polega na wyborze produktów ze względu na ich kaloryczność. Najważniejsze są te, które zawierają dużą ilość wody. Stosowanie tego sposobu odżywiania może nieść za sobą wiele korzyści.

Dieta wolumetryczna opiera się raczej na podejściu do jedzenia niż na samym wyznaczaniu jadłospisu. Ten sposób odżywiania mieści się w dopuszczalnych przedziałach pod względem ilości białka, węglowodanów, tłuszczu i innych dostarczanych do organizmu składników odżywczych.

Podczas diety objętościowej wybieraj produkty o wysokiej zawartości wody. Odgrywają one istotną rolę, ponieważ woda zwiększa objętość żywności bez dodatkowych kalorii. Twoje najlepsze zakłady obejmują.

Produkty o dużej zawartości wody:

  • Warzywa
  • Owoce
  • Zupy
  • Jogurty

Korzyści płynące z diety wolumetrycznej - brak uczucia głodu

Codzienne menu na diecie wolumetrycznej jest tak skonstruowane, że nie poczujesz głodu. Posiłki mają dużą objętość, a jadłospis uwzględnia przekąski i deser, dzięki czemu żołądek będzie napełniony i przestanie domagać się pożywienia. 

Korzyści płynące z diety wolumetrycznej - szansa na utrzymanie diety

Dieta wolumetryczna nie ogranicza znacznie całych grup żywności, dlatego pozostanie przy tym sposobie odżywiania jest zdecydowanie łatwiejsze. Warto postawić nacisk na dokonywanie zrównoważonych poprawek żywieniowych, które obniżą kaloryczność przy jednoczesnym zwiększeniu objętości posiłków.

Korzyści płynące z diety wolumetrycznej - wygoda

Przejście na dietę wolumetryczną nie narzuca rezygnacji z jedzenia poza domem, o ile zalecenia diety nie zostaną zaniechane. Nie jest zabroniony także alkohol, pod warunkiem, że będzie on pity z umiarem. Ten sposób odżywiania daje wiele możliwości kulinarnych.

Korzyści płynące z diety wolumetrycznej - nie musisz rezygnować z ulubionych produktów

Wiele posiłków, które spożywasz nie będąc na diecie sprawdzi się przy diecie wolumetrycznej. Wystarczy, że zadbasz o zdrowsze zamienniki, które zawierają mniej kalorii. 

Więcej o: