Śniadanie pełne białka według Jessiki Mercedes. Czy warto zaczynać dzień od posiłków białkowo-tłuszczowych?

Na instagramowej relacji Jessiki Mercedes pojawił się przepis na zdrowe śniadanie z twarożkiem i jajkiem w rolach głównych.

Jessica Mercedes chętnie dzieli się ulubionymi przepisami na zdrowe dania w mediach społecznościowych. Tym razem popularna blogerka modowa postawiła na śniadanie białkowo-tłuszczowe składające się z twarożku i jajka.

Mówi się, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. W przypadku białkowo-tłuszczowej wersji białko wchłania się powoli i stabilnie, a tłuszcze dostarczają niezbędnej ilości energii. Ponadto takie śniadania zawierają duże ilości kwasów tłuszczowych.

Co jeść na śniadanie białkowo-tłuszczowe?

Mogłoby się wydawać, że przy rezygnacji z węglowodanów wybór składników jest bardzo ograniczony, jednak istnieje wiele produktów, które świetnie sprawdzą się przy tego rodzaju posiłkach. Na twoim talerzu sprawdzi się nabiał pełnotłusty, jajka, awokado, rośliny strączkowe, ryby, mięso, oliwa, nasiona, orzechy i pestki.

Nie oznacza to, że nie możesz zjeść odrobiny węglowodanów. Nic się nie stanie, jeśli dodasz do swojego śniadania białkowo-tłuszczowego świeże warzywa (unikaj skrobiowych – marchew, pietruszka, ziemniaki) oraz kromkę pieczywa pełnoziarnistego.

Przepis Jessiki Mercedes na twarożek

Jessica MercedesJessica Mercedes Jessica Mercedes - instagram

Składniki:

  • 125 g twarogu półtłustego
  • 3 łyżki kwaśnej śmietany dwunastoprocentowej
  • 1/3 ogórka
  • 5 rzodkiewek
  • szczypiorek
  • sól
  • pieprz

Sposób przygotowania:

Ogórka i rzodkiewki drobno pokroić lub zetrzeć na tarce. Połączyć twaróg ze śmietaną, dodać sól, pieprz oraz szczypiorek i dokładnie wymieszać.

Trzy kroki do idealnie ugotowanego jajka według Jessiki Mercedes

  1. Jajko włóż do małego garnka z zimną wodą i zaczekaj, aż woda się zagotuje.
  2. Ustaw minutnik na 3 minuty 45 sekund i gotuj na wysokim ogniu.
  3. Wyciągnij jajko i zalej zimną wodą.

Gotowe jajko powinno mieć dobrze ścięte białko i lekko płynne żółtko.

Korzyści płynące z jedzenia śniadań białkowo – tłuszczowych:

  • Zrównoważenie poziomu glukozy
  • Brak skoków cukru
  • Redukcja zmęczenia w ciągu dnia
  • Równomierny przepływ energii i stały nastrój bez wahań
  • Długotrwałe uczucie sytości
  • Ograniczenie apetytu na słodkie
  • Spalanie tkanki tłuszczowej
  • Zmniejszenie wyrzutu kortyzolu
Więcej o: