5 oznak, że biegasz za dużo podczas izolacji. Na co zwrócić uwagę, aby uniknąć kontuzji przez zbyt częsty trening?

Zbyt częste uciekanie w treningi podczas panującej pandemii może przynieść odwrotne skutki do zamierzonych. Po czym poznać, że biegasz za dużo?

Czy podczas panującej domowej izolacji zaczęłaś zdecydowanie więcej biegać, a po przywróceniu możliwości wyjścia do lasów, spędzasz wiele godzin na joggingach? To może być coś więcej, niż zwykła próba utrzymania dobrej kondycji. Zobacz, na co zwrócić uwagę, aby uniknąć kontuzji przez zbyt częste treningi biegowe.

5 sygnałów, które świadczą o tym, że biegasz za dużo

Zaliczyłaś kilka nieudanych biegów pod rząd

Nie satysfakcjonują cię ostatnie wyniki? Biegasz wolniej lub na krótsze dystanse, bo szybciej się męczysz? To najczęstszy objaw przetrenowania. Jeśli czujesz, że zmieniła się dynamiczność biegów - zrób przerwę. Nadwyrężanie organizmu może spowodować poważne kontuzje. 

Masz problemy ze snem

Jest pierwsza, druga a nawet trzecia nad ranem, a ty liczysz barany? Bezsenność może wystąpić, gdy zbyt dużo trenujesz. Organizm potrzebuje snu do regeneracji i odpoczynku. Jeśli nie dostarczymy odpowiedniej ilości snu, nasze mięśnie będą napięte i zmęczone, a to przybliża do nieprzyjemnych naciągnięć lub zwichnięć podczas biegu. 

Czujesz niepokój na myśl o wyjściu na jogging

To normalne, że odczuwamy lekki niepokój, gdy przedłużamy swoje trasy i wychodzimy z przyjętej strefy komfortu. Jednak lęk przed zwykłą trasą, która kiedyś nie sprawiała nam trudności może być oznaką przetrenowania. Ciało wysyła ci sygnał, że musisz zwolnić tempo.

Zawsze wychodzisz pobiegać od razu po pracy

Pracujesz zdalnie z domu i tylko po zakończeniu obowiązków wychodzisz pobiegać? Niestety, to nie jest dobre dla twojego ciała. Organizm potrzebuje trochę czasu na relaks i pozbycie się zgromadzonego stresu i napięcia. Dobre będą ćwiczenia rozciągające i relaksujące. Bieg od razu po pracy może powodować wystąpienie bolesnych naciągnięć mięśni, które nie zdążyły się odprężyć po kilku godzinach siedzenia za biurkiem.

Nie zachowujesz umiaru

Zaplanowałaś, że w krótkim czasie przebiegniesz wiele kilometrów? Skróciłaś czas na regenerację? Nawet, jeśli nie zauważysz negatywnych skutków po kilku dniach, objawy pojawią się później. Z czasem zaczniesz potrzebować więcej czasu na odpoczynek, a później, nawet przy wolnym truchcie, może złapać cię kontuzja. Wiele osób w tym momencie dziwi się, dlaczego taka kontuzja w ogóle wystąpiła? Odpowiedź jest prosta - nastąpił brak równowagi.

Więcej o:
Skomentuj:
5 oznak, że biegasz za dużo podczas izolacji. Na co zwrócić uwagę, aby uniknąć kontuzji przez zbyt częsty trening?
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX