Dieta 1500 kalorii - jakie są jej zasady? Zobacz przykładowy dzienny jadłospis

Dieta 1500 kalorii zakłada dość mocne ograniczenie kalorii, co jednak pozwala na szybkie zrzucenie zbędnych kilogramów. Co można jeść na diecie 1500 kalorii?

Dieta 1500 kalorii może pomóc zrzucić zbędne kilogramy. Jednak aby sobie nie zaszkodzić, trzeba znać zasady, których potem bezwzględnie należy przestrzegać. Zdrowa dieta, ograniczająca liczbę kalorii, nie polega na głodzeniu się. Należy trzymać się zbilansowanych posiłków. Jak wygląda przykładowy jadłospis?

Dieta 1500 kalorii - zasady

Zachowanie odpowiednich proporcji, pomiędzy poszczególnymi składnikami

Będąc na diecie 1500 kalorii, niezwykle ważne jest pilnowanie właściwego bilansu pomiędzy białkiem, tłuszczami oraz węglowodanami. Te trzy główne składniki mają niezwykle duży wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu. W każdym spożywanym posiłku powinny się zawierać te trzy pełnowartościowe elementy.

Odpowiednia liczba posiłków w ciągu dnia

Dieta to nie głodówka - jeśli dostarczamy mniej kalorii, pilnujmy, aby odstępy między posiłkami były krótsze. Jedzmy mniej, ale częściej, co 3-4 godziny, aby nasz organizm nie miał deficytu energetycznego. Nasz ostatni posiłek w ciągu dnia powinien być spożywany na trzy godziny przed snem

Ograniczenie soli i cukru

Te dwa składniki znacząco wpływają na przebieg naszej diety. Zbyt duża ilość soli w diecie prowadzi m.in. do zatrzymywania wody w organizmie - zastąpmy ją ziołami i innymi przyprawami. Cukier z powodzeniem możemy zastąpić miodem lub słodkimi dodatkami, takimi jak daktyle czy banany. Pamiętajmy jednak, aby tych produktów również nie spożywać w wielkich ilościach - do wszystkiego podchodzimy z umiarem.

Wysiłek fizyczny

Dieta jest bardzo ważna, ale przyniesie zamierzone efekty wtedy, gdy połączymy ją z odpowiednimi ćwiczeniami. Jeśli szukacie inspiracji do ćwiczeń w domu, zobaczcie, co oferują kanały na YouTube - znaleźć tam można treningi dopasowane do naszych umiejętności i kondycji.

Dieta 1500 kalorii - dzienny jadłospis

  • Śniadanie: jajecznica z dwóch jajek ze szczypiorkiem, bułka grahamka, szybka sałatka z pomidorem i ogórkiem i jogurtem naturalnym - ok. 330 kcal.
  • Drugie śniadanie: miseczka śniadaniowa jogurtu naturalnego z bananem i kiwi - ok. 279 kcal.
  • Obiad: zapiekany pstrąg łososiowy w sosie brokułowym i warzywa na parze - ok. 312 kcal.
  • Podwieczorek: smoothie z truskawkami i kefirem, szklanka 300 ml - ok. 103 kcal.
  • Kolacja: szybka sałatka z  pełnoziarnistym makaronem, pomidorami i szpinakiem i dwoma plastrami mozzarelli - ok. 300 kcal.
Zobacz wideo Interwałowy trening odchudzający z MyFitness
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.