Domowy trening rozciągający i wzmacniający. Zobacz proste ćwiczenia bez sprzętu

Obecnie zamieniłyśmy siłownię na kawałek podłogi i matę do ćwiczeń, a inspiracji szukamy w sieci. Domowy trening rozciagający i wzmacniający nasze ciała może przynieść podobne rezultaty do ćwiczeń na siłowni.

Treningi w domu nie muszą wiać nudą - wystarczy, że znajdziesz wiele różnych ćwiczeniowych propozycji od różnych trenerów. Postanowiłyśmy zwrócić uwagę na figury rozciągające, które powinny być stałym elementem naszych zajęć, również tych domowych. Naszą uwagę zwróciła propozycja popularnej instruktorki fitness na Instagramie - Marieli Bravo. 

 

Trening rozciągająco-wzmacniający z Marielą Bravo

Trenerka zaproponowała zbiór kilkunastu prostych ćwiczeń, które zdecydowanie wpłyną na poziom naszego rozciągnięcia. Mariela doradza, aby spróbować wykonać każdą z figur w trzech rundach. Cały trening wykonamy na macie do ćwiczeń lub na podłodze, bez użycia sprzętu. Wybrałyśmy trzy serie z pokazywanych ćwiczeń, które mogą być dobrym sposobem na rozciągnięcie mięśni po treningu właściwym.

  • Wymachy nogą w tył przy podporze ciężaru ciała na rękach, zakończone podciągnięciem nogi ugiętej w kolanie do klatki piersiowej. Następnie zejście do pozycji siedzącej, z wyprostowaną nogą do tyłu, drugą ugiętą w kolanie, przesuniętą do przodu. Po wykonaniu ostatniej figury, kładziemy tułów na wyciągniętej nodze do przodu, rozciągając w ten sposób mięśnie.
  • Zejście do pozycji pompki, po wykonaniu jednego powtórzenia odrywamy jedną rękę i wyciągamy ją do tyłu, obracając nasze ciało w jedną stronę i pamiętając, aby cały czas była prosta. To samo powtarzamy na drugą stronę.
  • Ostatnią serię robimy siedząc na macie. Prostujemy nogi i próbujemy złapać dłońmi palce stóp. Przytrzymujemy tak długo, jak jest to możliwe. Następnie jedną nogę zginamy w kolanie, a stopę kładziemy po zewnętrznej stronie kolana wyprostowanej nogi. Ręką znajdującą się po tej stronie ciała, co wyprostowana noga, obejmujemy kolano i rozciągamy ciało, kierując je w przeciwną stronę, niż zgięta noga. Ostatnie ćwiczenie z serii wykonujemy leżąc na plecach - podciągamy na przemian kolana do klatki piersiowej przytrzymując chwilę i pozwalając na to, by nasze plecy się odprężyły. Ostatnią figurą jest przyciągnięcie do tułowia obu nóg, ugiętych w kolanach.

Dobre rozciągnięcie ciała przed i po właściwym treningu pomoże uniknąć kontuzji, a także odpręży i rozgrzeje całe ciało. 

Zobacz wideo Izabela Janachowska i Doda trenują w domach
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.