Jak NIE ćwiczyć w domu? Poznaj często popełniane błędy, które mogą cię sporo kosztować

Podczas domowej izolacji wiele z nas postanowiło wykorzytać dodatkowy czas na ćwiczenia. I to jest bardzo dobry pomysł, ale tylko wtedy, kiedy wiemy, jak się za to zabrać. Źle dobrane treningi mogą nam zaszkodzić zamiast pomóc.

Treningi w domu podczas izolacji to doskonały czas na wyrobienie formy. W sieci znajdziemy wiele ciekawych propozycji efektywnych ćwiczeń, które pomogą nam w naszym postanowieniu. Należy jednak zwrócić uwagę na to, że źle dobrane treningi mogą skutkować przeciążeniem, naciągnięciem mięśni oraz problemami ze stawami. Na co należy uważać?

Treningi w domu? Czego nie robić i na co zwrócić uwagę?

Jeśli chcemy, aby nasze treningi przyniosły zamierzone efekty, koniecznie musimy zwrócić uwagę na kilka aspektów. Dzięki temu unikniemy niepotrzebnych kontuzji i problemów, które uniemożliwią nam dalsze trenowanie. 

Trening bez rozgrzewki

Pominięcie rozgrzewki jest częstym błędem, który może powodować wiele nieprzyjemnych konsekwencji. Nierozgrzane mięśnie są podatne na urazy oraz bolesne naciągnięcia. Rozgrzewka to obowiązkowa część każdego treningu, również tego wykonywanego samodzielnie w domu.

Ćwiczenia na jedną stronę ciała

Wykonując treningi z takimi elementami, jak wypady nogą w tył, plank boczny czy wymachy kończynami, musimy wykonywać na obie strony ciała. Ważne jest, aby zachować równowagę w powtórzeniach i wykonywać je zarówno na lewą, jak i prawą nogę czy rękę.

Zbyt intensywny trening

Tak, to też może zaszkodzić. Dobierając ćwiczenia, nie stawiajmy sobie poprzeczki zbyt wysoko. Jeżeli dopiero zaczynamy przygodę z fitnessem, wybierajmy ćwiczenia dla początkujących. Później z czasem będziemy mogli się wziąć za trudniejsze i intensywniejsze treningi.

Zobacz wideo Joga dla początkujących - jak zacząć ćwiczyć?

Zbyt duże obciążenie

Część osób myśli, że aby szybko zobaczyć efekt, należy użyć jak najcięższych hantli czy ciężarków. W ten sposób możemy sobie poważnie zaszkodzić! Przeciążone stawy i mięśnie, które mogą się naderwać, na pewno nie są pożądanymi rezultatami. Jeśli nie wiemy, jak odpowiednio dobrać obciążenia, nie bójmy się poprosić o pomoc specjalistów online. Przeciążone ciało długo nie będzie w stanie wykonać żadnych ćwiczeń.

Brak rozluźnienia na koniec

Każdy trening, czy ten domowy czy na sali, powinien zakończyć się rozluźnieniem napiętych mięśni. Kilka spokojnych, rozluźniających przeciągnięć na macie pomoże nam pozbyć się treningowego napięcia.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.