Czereśnie - kalorie a właściwości. Czy czereśnie to tuczące owoce?

Czereśnie są niezwykle smacznym owocem, które ma jedną wadę - na raz potrafimy ich zjeść naprawdę wiele! Na szczęście składają się głównie z wody. Stanowi ona 80 proc. ich składu. Dodatkowo zawierają wiele minerałów, witamin i przeciwutleniaczy. Co jeszcze trzeba wiedzieć o tych owocach? Czy można jeść czereśnie na diecie? Ile kalorii mają czereśnie?

Czereśnie – właściwości, wartości odżywcze

Czereśnie wyróżniają się wśród innych sezonowych owoców mnogością wartości odżywczych i właściwości zdrowotnych. Ich cenny wpływ na nasz organizm na początku został zauważony i doceniony przez mieszkańców gór Kaukazu oraz Turcji. To właśnie oni jako pierwsi uprawiali te owoce. Już w pradawnej medycynie ludowej wywar z liści i kwiatów czereśni był pomocny w chorobach układu trawiennego – a w szczególności wątroby. Ponadto leczono nimi zaburzenia pracy serca.

Z czasem odkryto także, że czereśnie świetnie działają na artretyzm. Zawierają bowiem cyjanidyny, które pomagają załagodzić lub wręcz zablokować odczuwanie bólu wywołanego przez kryształki kwasu moczowego. W czereśniach znajdziemy także wiele witamin z grupy B, które także wspomagają leczenie artretyzmu.

Ponadto czereśnie wspomagają pracę serca. To dzięki zawartości potasu. Składnik ten świetnie wpływa na pracę naszego serca i całego układu naczyniowo-sercowego. To cenny składnik, regulujący ciśnienie tętnicze krwi.

Czereśnie uchodzą także za bogate źródło kwercetyny. To substancja, która poprawia przepuszczalność naczyń krwionośnych, a dodatkowo reguluje stężenie cholesterolu we krwi. Ich cenne właściwości zauważą także osoby borykające się z zaburzeniami hormonów tarczycy. Czereśnie bowiem  wspomagają pracę tarczycy. Zawierają bardzo dużo jogu. W 100 g nawet 330 mg. To o wiele więcej niż ma dorsz czy jakiekolwiek inne ryby morskie. A jod oprócz wspomagania hormonów tarczycy, pomaga podkręcić przemianę materii.

A gdy mówimy o metabolizmie, warto wspomnieć także o tym, że czereśnie po prostu  pomagają w pracy układu pokarmowego. Zawierają dużo kwasów organicznych, więc pomagają choćby w pracy trzustki. Dzięki nim działają też łagodząco i moczopędnie.

Warto wspomnieć także o tym, że czereśnie opóźniają proces starzenia. Są cennym źródłem przeciwutleniaczy. Im ciemniejsza skórka, tym więcej w nich przeciwutleniaczy. Chronią one nas przed nowotworami, a także świetnie wpływają na elastyczność skóry.

Czy można jeść czereśnie na diecie? Ile kalorii mają czereśnie?

Czereśnie to tuczące owoce? Czy można jeść czereśnie na diecie? I ile kalorii mają czereśnie? Zacznijmy od odpowiedzi na ostatnie pytanie. Czereśnie mają naprawdę niewiele kalorii. Zaledwie 50 kcal w 100 g produktu. I choć możemy znaleźć mniej kaloryczne owoce w sezonie letnim – choćby truskawki – to na pewno 50 kcal w 100 to niewiele. Wszystko oczywiście od tego, ile czereśni zjemy na raz i przede wszystkim od tego, z czym je zjemy. Z bitą śmietaną na pewno zmienią się w kaloryczny deser. Ale jedzone samodzielnie są zdrowe.

Czereśnie mają też niski indeks glikemiczny. To sprawia, że są bezpieczne dla cukrzyków i z powodzeniem można je jeść na diecie. Oczywiście, gdy jesteś na diecie redukcyjnej, przede wszystkim nie jedz ich w nieograniczonych ilościach. Jednak garstka czy dwie na pewno ci nie zaszkodzą i nie zniweczą planu odchudzającego.

Dieta czereśniowa – co to jest? Na czym polega?

A gdy rozważasz dietę odchudzającą, może warto pomyśleć o diecie czereśniowej. Co to jest? Na czym polega dieta czereśniowa? To monodieta, czyli system żywienia oparty na jednym składniku. Jest to dość niebezpieczny sposób żywienia, ponieważ grozi niedoborem wielu składników odżywczy i witamin. Dlatego nie powinniśmy przebywać na niej dłużej niż cztery dni.

Wśród efektów diety czereśniowej na pewno znajdziemy oczyszczenie organizmu z toksyn, a tym przede wszystkim oczyszczenie jelita grubego ze złogów i usprawnienie jego perystaltyki. Dieta czereśniowa pomoże nam także wzmocnić układ odpornościowy. Dzięki niej wzmocnią się także nasze włosy i odżywi skóra.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.