Jak zamknąć się w domu i nie zwariować? 5 rad, które pomogą ci w tym trudnym czasie

Spędzanie większości czasu w domu ma niewiele wspólnego z naszymi marzeniami sprzed stanu wyjątkowego. Jeszcze niedawno prosiliśmy o cud, który sprawi, że nie będzie trzeba nigdzie się nie ruszać. Nie tak to sobie wyobrażaliśmy. Jak zamknąć się w mieszkaniu bez uszczerbku na zdrowiu fizycznym i psychicznym?

Zamknięcie się w czterech ścianach stanowi poważne wyzwanie dla kondycji fizycznej i psychicznej, a niepewność co do przyszłości powoduje dodatkowy stres. W takiej sytuacji ciężko o zachowanie spokoju i pozytywnego myślenia. Szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że naszą największą podróżą jest ta do kuchni czy salonu.

Aby uniknąć depresji i innych problemów zdrowotnych, musisz zadbać o siebie nawet podczas izolacji od społeczeństwa. Chodzi nie tylko o zdrowie ciała twojego, ale też głowy. Mamy kilka wskazówek, które pomogą ci zdrowo przejść przez kwarantannę i nie zwariować. 

Jedz zdrowo

Długotrwałe przebywanie w domu może rozbudzić twój apetyt na niezdrowe przekąski. Jeśli chcesz uniknąć przybrania na wadze, lepiej ich unikaj, przygotowując posiłki bogate w składniki odżywcze. Pamiętaj, by jeść o stałych porach i nie podjadać między posiłkami. To zapewni poczucie zachowanego rytmu dnia i porządku, za który podziękuje ci nie tylko ciało, ale też twój umysł.

Zreorganizuj sobie miejsce

Masz wystarczająco dużo czasu, żeby przewrócić dom do góry nogami. Nie sugerujemy gruntownego remontu, ale proponujemy wprowadzenie kilku małych zmian, które pozwolą uporządkować twój dzień w domu. Spróbuj wyznaczyć sobie oddzielne miejsce do pracy i stwórz swój kącik treningowy. To pomoże odzyskać poczucie kontroli nad życiem i sprawi, że spędzisz czas produktywnie.

Zacznij ćwiczyć

Jeśli dotychczas nie ćwiczyłaś przez brak czasu, to właśnie skończyły ci się wymówki. Wykorzystaj zamknięcie w domu na dążenie do wymarzonego ciała, co naprawdę jest możliwe bez wizyt w siłowni. Istnieje mnóstwo treningów bez sprzętu, które możesz znaleźć w internecie. Pomyśl, jak będzie wyglądało twoje ciało, gdy wirus przestanie szaleć, a ty wreszcie wyjdziesz z domu. 

Mata do ćwiczeńMata do ćwiczeń fot. Shutterstock

Nie zamykaj się towarzysko

Wprawdzie istnieje zakaz zgromadzeń powyżej dwóch osób, ale nadal możemy korzystać z telefonów i internetu. Poświęć trochę czasu na odnowienie starych znajomości - rozmowa przez kamerkę internetową to nadal rozmowa. Nie izoluj się też od rodziny. Teraz naprawdę możecie się poznać i bez pośpiechu opowiedzieć, co u was słychać, a nawet wykonać wspólny trening online.

Śpij dobrze

Dobry sen to klucz do produktywnego dnia. Ciągłe przebywanie w domu nie sprzyja szybkiemu zasypianiu, ponieważ za dnia tracisz mniej energii niż zazwyczaj. Brak obowiązków poza domem sprawia jednocześnie, że wolisz pospać dłużej, co również prowadzi do zaburzeń snu, które negatywnie wpływają na organizm i kondycję psychiczną.

Więcej o: