Jak skutecznie ruszyć z miejsca i na dobre odzyskać motywację do treningów?

Bez względu na to, czy dopadło Cię wypalenie treningowe, czy też dopiero próbujesz zabrać się za regularne treningi, potrzebujesz odpowiedniej motywacji, by wreszcie się ruszyć.

Chciałabyś cieszyć się piękną sylwetką, ale nie możesz zdobyć się na trening? Brakuje Ci motywacji? To problem, z którym zmagają się nie tylko osoby, które próbują wreszcie zacząć ćwiczyć, ale również te, które dopadł syndrom wypalenia treningowego. Bez względu na powód, warto sięgnąć po odrobinę motywacji.

Gdzie szukać motywacji i jak ją przy sobie zatrzymać?

Fit dziewczynaFit dziewczyna Pinterest

Powiedz o tym innym

Jednym z powodów, dla których trenerzy personalni są tak rozchwytywani jest fakt, że pociągają Cię do odpowiedzialności za spotkanie. Idziesz więc na trening, bo ktoś zarezerwował dla Ciebie swój czas. Podobnie działa powiedzenie innym o swoich poczynaniach. Jeśli wszyscy czekają na efekty metamorfozy, po prostu nie możesz ich zawieść.

Rozpocznij od małych zmian

Wybieranie najcięższych treningów na samym początku nie ma sensu. Twoja motywacja odejdzie, zanim jeszcze zdąży na dobre zagościć w twoim życiu. Staraj się wprowadzać ćwiczenia krok po kroku, stopniowo zwiększając ich intensywność. Postaw na aktywności, które sprawiają ci przyjemność. Jeśli wysiłek fizyczny zacznie Ci się dobrze kojarzyć, będzie zdecydowanie łatwiej.

Postaw sobie realny cel

Nic tak nie odbiera motywacji, jak cel nie do osiągnięcia. Zamiast myśleć: chcę schudnąć i wyglądać bosko, zaplanuj swoją drogę i realizuj kolejne punkty krok po kroku. Pomyśl, ile kilogramów chcesz zrzucić i zastanów się, czy to naprawdę możliwe. Do realnego celu dobierz dietę i trening i skrupulatnie notuj swoje postępy. Pamiętaj, że na spełnienie zamiarów potrzebujesz czasu, ale też wysiłku i wyrzeczeń, które z pewnością się opłacą.

Zacznij już dziś

Nie odkładaj wszystkiego na jutro i zacznij od teraz. Dzisiaj jest wczorajszym jutrem. Pamiętaj, że każdy dzień przybliża Cię to upragnionego celu. Im dłużej zwlekasz, tym więcej pracy będziesz miała do wykonania zadania. Pomyśl, że każdy pominięty trening oddala Cię od efektu końcowego, a ty będziesz musiała nadrobić go ze zdwojoną siłą.

Zmień podejście

Nie myśl o treningach, jak o przykrej konieczności. Miej przed oczami cel i ciesz się z każdego małego kroku, który wykonałaś w celu jego zrealizowania. Zrób wszystko, by treningi sprawiały Ci przyjemność i przede wszystkim - uśmiechaj się. 

WK

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.