Arnold Schwarzenegger udostępnił swój legendarny domowy trening. Te proste ćwiczenia pomogły wyrzeźbić imponującą sylwetkę

Arnold Schwarzenegger udostępnił na Instagramie zdjęcia z czasów, kiedy zawodowo zajmował się kulturystyką. Gwiazdor podzielił się również swoim legendarnym domowym treningiem, który składa się z dziewięciu figur.

Arnold Schwarzenegger postanowił zaproponować fanom na Instagramie, co mogą robić w czasie wolnym. Gwiazda kina udostępniła zestaw ćwiczeń, dzięki którym doszła do tak niesamowitej formy. Do planu treningowego zostały załączone zdjęcia Schwarzeneggera z czasów młodości, kiedy rozpoczynał swoją karierę.

 

Arnold Schwarzenegger udostępnił na Instagramie legendarny domowy trening

W jaki sposób "Terminator" osiągnął niesamowitą formę? Na początku swojej drogi przyszły aktor bardzo dużo czasu poświęcał na treningi w domu, podczas których wykorzystywał dostępne wyposażenie np. krzesła oraz miotły. Schwarzenegger podkreśla:

Jest wiele rzeczy, na które nie mamy obecnie wpływu, dlatego ważne jest, aby skupić się na tym, co możemy kontrolować. Jedną z tych rzeczy jest nasza kondycja. Z tego powodu postanowiłem podzielić się swoim starym treningiem

- czytamy na Instagramie aktora. 

Nie potrzebujesz siłowni, żeby być w formie. Napisałem program dla was wszystkich. Możesz robić go co drugi dzień, obejmuje wszystkie grupy mięśni

- czytamy w udostępnionym przez Arnolda dokumencie, zawierającym dokładny plan treningowy. Jakie ćwiczenia znajdziemy? Oto dokładny grafik

Pompki

  • początkujący: 25 powtórzeń;
  • zaawansowani: 50 powtórzeń.

Wykonanie: Ustaw dłonie w jednej linii z ramionami. Pamiętaj o prostych plecach. Oprzyj ciężar ciała na palcach u stóp. Opuść klatkę piersiową, aż prawie dotknie podłogi, a następnie wróć szybkim ruchem do góry. To jedno powtórzenie.

Podciągnięcia pomiędzy oparciami krzeseł tzw. "wiosłowanie" 

  • początkujący: 20 powtórzeń;
  • zaawansowaniu: 50 powtórzeń.

Wykonanie: Ustaw dwa krzesła o równej wysokości tyłem do siebie, a następnie unieś się, wyprostuj ramiona i zegnij kolana, aby stopy oderwały się od podłogi. Powoli opuść się, aż ramiona zrównają się z ziemią, a następnie unieś się do góry szybkim ruchem. To jedno powtórzenie.

Podciągnięcia pomiędzy krzesłami z drążkiem 

  • początkujący: 30 powtórzeń. 
  • zaawansowani: 50 powtórzeń.

Wykonanie: Krzesła pozostaw tak ustawione, jak w poprzednim ćwiczeniu i połóż na nich uchwyt miotły. Chwyć miotłę za drążek (aby dłonie były skierowane w stronę stóp) i trzymaj się go z napiętymi wyprostowanymi plecami. Zegnij ramiona, aby przyciągnąć klatkę piersiową do miotły, a następnie powoli opuść się. To jedno powtórzenie.

Brzuszki

  • początkujący: 30 powtórzeń;
  • zaawansowani: 100 powtórzeń.

Przyciąganie nóg do klatki piersiowej w pozycji leżącej

  • początkujący: 25 powtórzeń;
  • zaawansowani: 50 powtórzeń.

Wykonanie: Połóż się na plecach, lekko odchylając ramiona od ziemi, a następnie przyłóż kolana do klatki piersiowej. Powoli wyprostuj nogi, a następnie powtórz.

Skręty ramion

  • początkujący: 25 powtórzeń;
  • zaawansowani: 50 powtórzeń.

Wykonanie: Chwyć rączkę miotły i przytrzymaj ją za ramionami. Pochyl się, aż twoje ciało znajdzie się równolegle do ziemi (trzymając nogi prosto), a następnie obróć o 90 stopni w lewo. Przytrzymaj pozycję przez sekundę, a następnie cofnij, przekręcając w prawo. Przytrzymaj, a następnie wróć do pozycji początkowej - to jedno powtórzenie.

Przysiady

  • początkujący: 25 powtórzeń;
  • zaawansowani: 50-70 powtórzeń.

Wspięcia na palce stojąc

  • początkujący: 25 powtórzeń;
  • zaawansowani: 50 powtórzeń.

Wykonanie: Weź w ręce butelki wody albo ciężkie torby z zakupami. Połóż palce u nóg na pudle lub stopniu i pozwól piętom opaść, a następnie podciągnij się mięśniami łydek. Przytrzymaj, a następnie powoli opuść. To jedno powtórzenie. 

Podciąganie na drążku

  • początkujący: 10 powtórzeń;
  • zaawansowani: 30 powtórzeń.

Wykonanie: Chwyć drążek do podciągania, lub gałąź drzewa w taki sposób, aby palce rąk skierowane były w stronę twarzy. Podciągnij się z wyprostowanych rąk do góry, aż podbródek znajdzie się nad poprzeczką. Przytrzymaj krótko, a następnie powoli opuść się do wyprostowanych rąk.To jedno powtórzenie.

Jak połączyć jogę z rozciąganiem? Te ćwiczenia wykonasz w domu:

Zobacz wideo Jak połączyć jogę z rozciąganiem? Te ćwiczenia wykonasz w domu
Więcej o: