Jak sobie radzić z dietą w trakcie pandemii? Na co zwrócić uwagę podczas robienia zapasów?

Okres samoizolacji spowodowanej koronawirusem może być szczególnie trudny dla osób chcących utrzymać zdrową dietę. Istnieją jednak produkty, które warto mieć w zapasie w trakcie panowania pandemii.

Utrzymanie prawidłowej diety może być trudne podczas izolacji wywołanej rozprzestrzeniającym się wirusem COVID-19. Mimo to nadal trzeba dbać o swoje zdrowie.

Podczas robienia zapasów kluczowe jest, aby zakupione produkty nie zepsuły się po kilku dniach. Przede wszystkim nie warto kupować zbyt dużej ilości pożywienia o krótkim okresie przydatności.

Zdrowe produkty, które wytrzymają długo

Długoterminowe produkty powinny być zdrowe i bogate w witaminy oraz minerały, a przygotowywane z nich posiłki - pełnowartościowe i niskokaloryczne po to, by zrekompensować zmniejszenie poziomu aktywności podczas przymusowego urlopu.

Trening w domuTrening w domu Pinterest

Mrożone warzywa i owoce

Strzałem w dziesiątkę są mrożone warzywa i owoce. Odpowiednio przechowywane, wytrzymają zdecydowanie dłużej niż ich świeże odpowiedniki i jednocześnie zachowają swoje wartości odżywcze. Warzywa i owoce mają niewiele kalorii, a są bogate w przeciwutleniacze, witaminy czy minerały, które odgrywają kluczową rolę w funkcjonowaniu układu odpornościowego.

Konserwy rybne

Ryby są bogatym źródłem białka, cynku i selenu. Konserwy rybne mają długi okres przydatności i stanowią świetny dodatek do wielu potraw. Niekoniecznie musi to być popularny tuńczyk w puszce. Zdecydowanie więcej kwasów tłuszczowych omega-3 zawierają konserwy z łososia czy sardynek. Warto urozmaicić swoją dietę i wprowadzić do niej różne rodzaje ryb bogatych w zdrowe tłuszcze.

Rośliny strączkowe

Z powodzeniem można nabyć ciecierzycę, fasolę czy soczewicę w puszce. Są one bogate w błonnik i składniki odżywcze, zawierają dużo białka, a jednocześnie mają niewiele kalorii. Świetnie sprawdzą się nie tylko w diecie roślinnej - powinni z nich korzystać także mięsożercy. Rośliny strączkowe są stosunkowo tanie, pożywne i naprawdę sycące. 

Chrupkie pieczywo i wafle ryżowe

Na czas pozostania w domu warto zaopatrzyć się w chrupkie pieczywo lub wafle ryżowe, które pomogą w chwilach nagłego głodu. Możesz zrobić zdrową kanapkę albo potraktować pieczywo jako samodzielną przekąskę. Jedna sztuka zawiera zdecydowanie mniej kalorii niż kromka chleba. 

Kasza, ryż i makaron pełnoziarnisty

Dobrym wyborem są wszelkiego rodzaju kasze, brązowy lub dziki ryż oraz pełnoziarniste makarony. Stanowią podstawę wielu zdrowych posiłków, są doskonałym źródłem energii i z pewnością długo przetrwają na półce z zapasami.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.