Czy mrożone oraz konserwowe owoce i warzywa są zdrowe? Jeden z tych sposobów pomoże dłużej zachować wiele witamin

Wiele osób gromadzi w zamrażarkach i szafkach ogromne ilości mrożonych owoców oraz puszkowanych warzyw. Ilość kupowania produktów tego typu obecnie wzrosła, w związku z panującą pandemią. Czy jednak tak przechowywane produkty są zdrowe?

Koronawirus wprowadził wiele zamieszania, niepokoju i utrudnień. Panująca panika sprzyja kupowaniu żywności w ogromnych ilościach, w tym produktów mrożonych i konserwowych. Czy jednak tak przygotowane produkty są dla nas tak samo dobre, jak świeże? Zobacz, co dla magazynu "Women's Health" powiedziała dietetyk Kim Pearson.

Czy mrożonki i konserwy są zdrowe?

Świeże warzywa i owoce dojrzewają na krzewach lub są zrywane i dojrzewają w tranzycie. Rośliny wchłaniają wiele składników odżywczych z gleby, we wczesnym stadium rozwoju. Warto jednak podkreślić, że świeże produkty zdecydowanie szybciej się psują, niż te mrożone czy konserwowe, dlatego wydają się być lepszym rozwiązaniem przy panującej pandemii. Co zatem wybrać? 

Najczęściej mrożone owoce i warzywa najpierw dojrzewają oraz są poddawane minimalnej obróbce przed samym procesem zamrażania. Niektóre są blanszowane w gorącej wodzie w celu dezaktywacji enzymów mogących zmienić kolor, zapach oraz ilość wartości odżywczych. Dzięki temu mrożonki mogą zawierać tyle samo witamin, co świeże produkty. Dlatego wyposażenie się w mrożone warzywa i owoce nie jest tak złym pomysłem. Dla przykładu - świeży groszek przechowywany w temperaturze pokojowej traci po tygodniu aż 60 procent witaminy C, podczas gdy mrożony gubi jedynie 10 procent po... roku!

Trochę inaczej wygląda sprawa, jeśli mówimy o konserwach, ponieważ żywność pakowana w ten sposób najczęściej poddawana jest wysokiej obróbce w celu wydłużenia okresu przydatności. Ważne jest, aby zwrócić uwagę na to, w jakim naczyniu są warzywa lub owoce. Niektóre puszki są wytwarzane z dodatkiem bisfenolu A (BPA), który jest związkiem chemicznym, który może zwiększać ryzyko zachorowań na raka.

W innych przypadkach żywność konserwowa może zawierać wiele korzystnych składników. Tak jest w przypadku, gdy warzywa zostają poddane procesowi podgrzewania. W ten sposób przygotowywane są np. pomidory - podczas konserwowania likopen przeciwutleniaczy zawartych w warzywach staje się bardziej dostępny.

Maja Sablewska opowiedziała o swojej diecie. Szczere wyznanie celebrytki:

Zobacz wideo Maja Sablewska opowiedziała o swojej diecie. Szczere wyznanie celebrytki
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.