Dieta wolumetryczna. Na czym polega odchudzanie bez liczenia kalorii? Mamy przykładowy jadłospis

Szukasz idealnej diety, która pomoże zrzucić zbędne kilogramy, jednocześnie pozwalając na jedzenie więcej, niż symbolicznego listka sałaty?

Dieta wolumetryczna to sposób odżywiania, w którym nie będziesz liczyć kalorii. Taki model żywienia znany jest również pod nazwą diety objętościowej. Jego autorką jest dr Barbara Rolls, profesor wykładająca na Uniwersytecie Penn State w Pensylwanii. Dieta wolumetryczna jest uważana za jedną z najzdrowszych na świecie. Jakie są jej zalety?

Dieta wolumetryczna - jedz zdrowo, nie licz kalorii i chudnij

Główną zaletą diety wolumetrycznej jest fakt, że nie musisz ściśle przestrzegać jednego jadłospisu, ani liczyć spożywanych kalorii. Model żywienia, opracowany przez dr Rolls skupia się na zdrowym podejściu do tematu odchudzania i stosowania diet. Aby zastosować ten styl odżywiania wystarczy pamiętać o jednej zasadzie - trzeba wiedzieć, na które grupy produktów trzeba uważać, a z której grupy możemy korzystać bez ograniczeń. 

Grupy produktów, na które musisz zwrócić uwagę podczas diety wolumetrycznej:

  1. Produkty, które możesz spożywać bez ograniczeń: niskokaloryczne warzywa i owoce, czyli np. maliny, truskawki, jabłka, pomidory, szparagi, ogórki.
  2. Produkty, które należy spożywać w ograniczonej ilości: zboża, chude mięso, warzywa i owoce, które zawierają większą ilość cukru, czyli na przykład kukurydza, ziemniaki, banany.
  3. Produkty, które musisz ograniczyć: mięso i pieczywo.
  4. Produkty, które najlepiej wykluczyć z diety: napoje gazowane, fast foody, słodycze, słone przekąski.

Układając menu na dany dzień, należy pamiętać o tym, aby zachować właściwą gęstość energetyczną posiłków. Jak zauważa "Women's Health Polska" gęstość energetyczna to ilość kalorii, które są dostarczane w konkretnej ilości produktu, podawana zwykle w kcal na 100 gramów produktu. Na diecie wolumetrycznej musimy wybierać produkty, które posiadają niską gęstość - w ten sposób możemy zjeść więcej, bez dostarczania zbędnych kalorii.

Szparagi żółtko confitSzparagi żółtko confit fot. shutterstock/ Oksana Shufrych

Dieta wolumetryczna - przykładowy jadłospis

  • Śniadanie: tosty pełnoziarniste z pomidorem i szpinakiem, dwa gotowane jajka ze szparagami. 
  • Lunch: jogurt ze świeżymi owocami: malinami i truskawkami.
  • Obiad: ziemniaki i ryba gotowane na parze, warzywne leczo: papryka, pomidory, cukinia i czerwoną cebulą.
  • Kolacja: smoothie z jarmużem i cytrusami, omlet z warzywami.
Więcej o:
Copyright © Agora SA