Chcesz wzmocnić swoją odporność? Poznaj triki, dzięki którym unikniesz zachorowania na grypę

Sezon zachorowań na grypę nadal trwa. Istnieje kilka prostych sposobów, które wzmocnią twoją odporność i bariery ochronne przed złapaniem wirusa. Poznaj triki, dzięki którym unikniesz męczącej choroby.

Przedwiośnie to okres, kiedy najczęściej łapiemy przeziębienia i grypy. Obniżona odporność, zła dieta oraz brak ruchu wpływają na to, że nasz organizm nie jest w stanie obronić się przed atakującą chorobą. Lepiej zapobiegać, niż leczyć - dzięki tym prostym sposobom unikniesz w przyszłości grypy.

Jak zapobiec chorobie? Sposoby na grypę

Grypa jest dużo poważniejsza od zwykłego przeziębienia. Jej nieprawidłowe leczenie może prowadzić do powikłań. Lekarz  Kavita Shanker-Patel w rozmowie z "Cosmopolitan" zaznacza:

Przeziębienie i grypa to nie to samo. Musisz podjąć dodatkowe środki ostrożności w celu zapobiegania zachorowania na tę chorobę

- dodaje Shanker-Patel w wywiadzie. Co zatem zrobić, aby nie dorwał nas wirus grypy?

Po pierwsze: rozkoszuj się życiem introwertyka. Okres zwiększonych zachorowań na grypę to doskonały czas na odświeżenie serialu na Netfixie, czy zapoznanie się z nową literaturą. Unikanie tłumów w grypowym sezonie pozwoli na ograniczenie kontaktu z potencjalnymi nosicielami choroby. Grypa bardzo szybko rozprzestrzenia się w najbardziej zatłoczonych miejscach, 

Po drugie: dostarcz odpowiednią dawkę witaminy D. W zimowe miesiące mamy ograniczony dostęp do światła, a co za tym idzie, nasz organizm nie jest w stanie samodzielnie wytworzyć odpowiednio dużo słonecznej witaminy. Każdy Polak powinien suplementować witaminę D, która wzmacnia naszą odporność

Po trzecie: postaw na probiotyki i odpowiednie odżywianie. W sezonie zachorowań szczególnie ważna jest dieta, która wzmocni nasz organizm. Jedz dużo warzyw i owoców bogatych w przeciwutleniacze, które pozytywnie wpływają na wewnętrzną barierę ochronną organizmu. Włącz do diety jagody, pomidory oraz słodkie ziemniaki. Spróbuj także naturalnie sfermentowanych produktów, które wspierają nasze jelita i układ odpornościowy, zaopatrz się w jogurty, kefiry oraz kiszoną kapustę.

Po czwarte: wysypiaj się. Odpowiednia ilość snu wzmacnia i usprawnia funkcjonowanie układu odpornościowego. Przeciętnie, dorosły człowiek powinien przesypiać od siedmiu do dziewięciu godzin na dobę.

Więcej o: