Czy bajgle są zdrowe? Mogą, jeśli zastosujesz te proste triki, polecane przez dietetyków

Bajgle to ulubiona przekąska wielu z nas. Czy jednak chrupiąca bułka jest zdrowa i dopuszczana do jedzenia podczas diety? Nie musisz rezygnować z przysmaku, jeśli zastosujesz proste triki, które polecają dietetycy.

Czy może być coś przyjemniejszego, niż leniwy sobotni poranek z ulubioną kawą lub herbatą i apetycznym bajglem z chrupiącą skórką, prosto z piekarni? Miłośnicy pysznych śniadań na pewno nie znajdą lepszej alternatywy do tak rozpoczętego dnia. Czy przejście na dietę musi się łączyć z wykreśleniem z menu ulubionych bułek z sezamem? Niekoniecznie - zobacz, co na ten temat uważają dietetycy.

bajgle na śniadanie - propozycja podaniabajgle na śniadanie - propozycja podania unsplash

Bajgle - czy są zdrowe? W jaki sposób podawać bajgle w fit wersji?

Pyszne okrągłe bułki to porcja węglowodanów, której nie musimy się obawiać - ten składnik jest bardzo ważny, aby prawidłowo funkcjonowało nasze ciało. Oczywiście, bajgle to nie tylko potrzebne węglowodany, lecz także porcja kalorii. Jak zatem zbalansować podane właściwości wypieków i cieszyć się ulubionym smakiem? Dietetycy magazynu "Shape" postanowili doradzić kilka sposobów na odchudzenie aromatycznych bułeczek.

Po pierwsze zjedz połowę bajgla. Mniejsza ilość bułki - mniejsza liczba kalorii. Podziel przygotowaną kanapkę na dwie części i drugą zjedz na przykład po spacerze lub zabierz ją ze sobą do pracy na drugie śniadanie.

Po drugie...  wydrąż środek. Najbardziej kaloryczna część bułki to jej miąższ. Wydrążając bajgla, pozbędziesz się nawet kilkuset kalorii. Przekrój bułkę na pół, a w części bez dziurki usuń wnętrze - do środka możesz załadować dodatkową porcję warzyw.

Po trzecie wybieraj te pełnoziarniste - zawierają więcej błonnika, który sprawia, że szybciej poczujesz się najedzona i zatrzymasz poczucie sytości na dłużej. Pamiętaj jednak, aby czytać etykiety - bezglutenowe pieczywo bardzo często jest wytwarzane z białego ryżu lub mąki z tapioki, które zawierają bardzo mało błonnika.

Po czwarte unikaj masła. Tłuszcz zwierzęcy zastąp pastą z awokado lub hummusem. Nie używaj również słodkich serów śmietankowych, które są kaloryczne, a dodatkowo dostarczają nadprogramową liczbę cukru. Jeśli nie przepadasz za awokado i hummusami, posmaruj bajgla chudym jogurtem greckim, wymieszanym wcześniej z ulubionymi ziołami - w ten sposób zyskasz pyszną i mniej kaloryczną pastę kanapkową. 

Po piąte dodaj więcej białka. Jajka, białka jajek i wędzony łosoś są świetnymi źródłami białka, które pomogą zregenerować siły po wysiłku fizycznym. Jeśli wolisz bajgle na słodko, wybierz masło orzechowe lub migdałowe. Warto też wiedzieć, że dodanie białka do posiłku zawierającego wyłącznie węglowodany pomaga zrównoważyć poziom cukru we krwi.

Po szóste dołącz do bajgla porządną porcję warzyw, które są naturalnym źródłem błonnika. Bułka będzie świetnie smakować z pomidorami, cukinią, ogórkiem, szpinakiem w liściach czy rukolą. Wysoka zawartość błonnika pomoże w uregulowaniu pracy układu trawiennego i podkręceniu metabolizmu.

Diety gwiazd - co na temat swojego odżywiania zdradziła Maja Sablewska?

Zobacz wideo Diety gwiazd - co na temat swojego odżywiania zdradziła Maja Sablewska?
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.