Co zjeść przed treningiem? Co zjeść przed treningiem, żeby mieć energię?

Efektywność naszych treningów zależy od wielu elementów. Jednym z nich jest posiłek przedtreningowy i posiłek potreningowy. O ile z tym drugim nie mamy większych problemów, o tyle ten pierwszy dostarcza wciąż wielu wątpliwości. Co zjeść przed treningiem rano, aby mieć energię do ćwiczeń, ale nie uprawiać sportu z pełnym brzuchem? Co zjeść przed treningiem bokserskim?

Posiłek przedtreningowy i posiłek potreningowy

Posiłek potreningowy nie budzi aż tylu emocji co posiłek przedtreningowy. Intuicyjnie wiemy, że musismy dostarczyć organizmowi składników odżywczych i minerałów, które stracił podczas wzmożonej aktywności fizycznej. Zawsze coś jemy po treningu. Czasem przekąskę – szczególnie jeśli budujemy masę – czasem pijemy odżywkę i czekamy na duży, pełnowartościowy posiłek.

Z posiłkiem przedtreningowym sprawa jest nieco bardziej skomplikowana. Niesłusznie! Zasada jest prosta – musimy coś zjeść przed ćwiczeniami. Ale jak zjeść coś tuż przed treningiem i nie ćwiczyć z pełnym brzuchem? Co zjeść przed treningiem, żeby mieć energię? Ile czasu powinno minąć od przekąski czy też posiłku do treningu? Co zjeść przed treningiem rano? Co zjeść przed treningiem wieczornym? Co zjeść przed treningiem siłowym? Co zjeść przed treningiem bokserskim? Co zjeść przed treningiem cardio? Co zjeść przed treningiem na redukcji? Pytań jest wiele! Śpieszymy z odpowiedziami.

Co zjeść przed treningiem rano?

Rano nie mamy ochoty jeść. A jednak powinniśmy! Szczególnie gdy planujemy trening. Co więc zjeść przed treningiem rano? Sprawdzą się węglowodany i białko. Dostarczymy energii, a nasz organizm będzie miał od razu co spalać.

Jako pierwszy posiłek wybierz więc na przykład wafle ryżowe z odżywką białkową. Sprawdzi się także kanapka z jajkiem i chudą wędliną lub serem.

Co zjeść przed treningiem wieczornym?

Inaczej sprawa wygląda z treningiem wieczornym. Do tej pory mamy już za sobą kilka posiłków, podczas których na pewno dostarczyliśmy organizmowi niezbędnych węglowodanów czy białka. Dlatego przed treningiem wieczornym wystarczy zjeść naprawdę niewielką przekąskę węglowodanową.

Co zjeść przed treningiem wieczornym? Sprawdzi się tu na pewno mus owocowy z płatkami owsianymi, dwie kromki chleba posmarowane słodkim dżemem czy nawet miodem. Możemy też schrupać garść orzechów i zjeść jogurt.

Co zjeść przed treningiem siłowym?

A jeśli trochę uszczegółowimy nasze podejście i zastanawiamy się, co zjeść przed na przykład treningiem siłowym, to warto wiedzieć, że ogólne zasady są podobne. Różnice dotyczą szczegółów. I tak przed treningiem siłowym powinniśmy zjeść więcej węglowodanów niż dajmy na to przed treningiem aerobowym.

Dwie godziny przed ćwiczeniami siłowymi warto zjeść pełnoprawny posiłek – na przykład kaszę gryczaną z grillowaną piersią z kurczaka i solidną porcją warzyw. Wtedy nie musimy jeść nic przed samym treningiem. Natomiast po warto spożyć dawkę białka z węglowodanami prostymi na przykład koktajl mleczny z owocami lub odżywkę białkową. Białko jest bowiem niezbędne przy odbudowie włókien mięśniowych, a węglowodany proste przyczynią się do odbudowy glikogenu.

Co zjeść przed treningiem bokserskim?

Częstym pytaniem jest też to, co zjeść przed treningiem bokserskim. Tutaj nie liczy się tak siła jak w przypadku treningu siłowego. To, na co stawiamy, to raczej szybkość, dynamika, balans ciałem, technika. Dlatego jeśli chodzi o posiłek przed treningiem bokserskim, warto wzmocnić się węglowodanami. Tuż przed powinniśmy zjeść wafle ryżowe, odrobinę sałatki ryżowej czy nawet kanapki z pełnoziarnistym pieczywem.

Co zjeść przed treningiem cardio?

Pozostaje jeszcze odpowiedź na pytanie, co zjeść przed treningiem cardio. To interesuje wiele osób, ponieważ to popularny rodzaj ćwiczeń. Lepiej nie spożywać wiele węglowodanów. W ten sposób zmusimy organizm do czerpania zapasów z paliwa z tłuszczów.

Przed treningiem więc jemy potrawy zgodne z naszym jadłospisem, ale unikamy spożywania węglowodanów. A na około godzinę przed rozpoczęciem ćwiczeń, warto spożyć posiłek wzbogacony o zdrowe tłuszcze, które zostaną wykorzystane do pokrycia zapotrzebowania kalorycznego podczas ćwiczeń cardio. Może być to przekąska z awokado czy garść orzechów.

Co zjeść przed treningiem na redukcji?

Chyba najbardziej kłopotliwe jest jednak to, co zjeść przed treningiem na redukcji. W końcu jesteśmy na diecie i zależy nam na efekcie odchudzającym. Sprawdzi się tu naprawdę niewielka przekąska przed treningiem. Może być to jogurt z dodatkiem owoców, mogą być płatki owsiane z orzechami czy kanapka z twarożkiem i rzodkiewką.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.