Omlet z białek, czyli mistrzowski sposób na początek dnia. Jak zrobić omlet z białek? Poznaj nasze przepisy

Masz dość jajecznicy, nie masz czasu na wykwintne śniadanie? Mamy dla ciebie rozwiązanie! Koniecznie wypróbuj nasze przepisy na omlet z białek. Przyrządzisz je szybko i bardzo łatwo. Wystarczy zmienić kilka składników i omlet z białek ze słodkiego zmieni się w wytrawny. Pytanie tylko, jak zrobić omlet z białek?

Jak zrobić omlet z białek?

Oto jest pytanie! Omlet z białek fit, omlet z białek na słodko, omlet z białek i banana, a może omlet z białek i twarogu? Którą wersję wybierasz? Na początek musisz opanować technikę. Nie jest przesadnie skomplikowana, jednak przestrzeganie kilku zasad na pewno ułatwi ci codzienne gotowanie. Tak! Codzienne! Omlet z białek to bowiem rewelacyjny pomysł na rozpoczęcie każdego dnia. To pożywne śniadanie, które nigdy się nie nudzi. Czego potrzebujesz do przepisu na omlet z białek?

Zobacz wideo Omlet cesarski. Przepis na śniadanie, obiad i deser

Podstawowe dwa przepisy na omlet z białek różnią się w zasadzie jedną kwestią – do jednego dodajemy tylko białka, do drugiego i białka, i żółtka.

Omlet z białek fit – wersja z żółtkami, ale bez mąki

Składniki:

  • trzy jajka,
  • szczypta soli,
  • odrobina masła do smażenia.

Przygotowanie: Oddziel żółtka od białek. Białka ubij ze szczyptą soli na sztywną pianę. Dodaj rozmieszane widelcem żółtka. Lekko połącz masę. Smaż pod przykryciem na rozpuszczonym maśle. Nie przekręcaj omleta z białek fit na drugą stronę. Po około siedmiu minutach przełóż go na talerz i złóż na pół. Z podanych proporcji wychodzą dwie idealnie puszyste porcje.

Omlet z białek – wersja bez żółtek, ale z mąką

Składniki:

  • dwa białka jajek,
  • dwie łyżki mąki pszennej,
  • trzy łyżki mleka,
  • łyżka masła do smażenia.

Przygotowanie: Roztrzep mąkę z mlekiem. Białka ubij na sztywną masę. Połącz obie mieszaniny drewnianą szpatułką. Smaż z obu stron na rozgrzanym tłuszczu. Omlet powinien być rumiany, ale niespieczony. Smaż więc go około czterech minut z każdej ze stron.

To podstawowe przepisy na omlety z białek. Poznaj inne przepisy na omlet z białek i wykorzystaj je podczas swoich królewskich śniadań.

Omlet z białek na słodko

Składniki:

  • trzy jajka,
  • szczypta soli,
  • masło do smażenia,
  • gruszka,
  • łyżka płynnego miodu.

Przygotowanie: Wybraliśmy składniki z przepisu na omlet z białek fit z racji tego, że omlet z białek na słodko za sprawą dodatków będzie dość kaloryczny. Usmaż omlet zgodnie z pierwszym zaproponowanym przez nas przepisem. Następnie na suchej patelni podduś przez kilka minut umytą, obraną i pokrojoną w kostkę gruszkę. Kiedy puści sok, przełóż ją na talerz z omletem. Polej wszystko łyżką miodu. Z podanych składników wychodzą dwie solidne porcje. Omlet z białek na słodko łatwo zamienisz na wersję wytrawną. Wystarczy zamiast gruszek i miodu użyć na przykład podpieczonego boczku, pokrojonego drobno szczypiorku czy startego parmezanu.

Omlet z białek i banana

Składniki:

  • trzy jajka,
  • jeden banan,
  • masło do smażenia,
  • garść drobno pokrojonych sezonowych owoców – na przykład truskawek lub jabłek,
  • serek wiejski,
  • ewentualnie kilka kropel syropu z agawy lub syropu klonowego.

Przygotowanie: Oddziel żółtka od białek. Białka ubij na sztywną masę, żółtka rozmieszaj. Widelcem rozgnieć banana. Połącz składniki. Smaż na maśle z obu stron. Serwuj posmarowany serkiem wiejskim, posypany owocami i ewentualnie skropiony syropem z agawy lub syropem klonowym.

Omlet z białek i twarogu

Składniki:

  • 100 g mielonego twarogu,
  • solidna łyżka odżywki białkowej,
  • dwa jajka,
  • garść suszonej żurawiny, rodzynek lub śliwek,
  • dwie łyżki mleka,
  • olej kokosowy lub masło do smażenia,
  • ewentualnie do podania kilka łyżek jogurtu greckiego i łyżka płynnego miodu.

Przygotowanie: Oddziel żółtka od białek. Białka ubij na sztywną masę. Żółtka wymieszaj z twarogiem, odżywką białkową oraz mlekiem. Dodaj białka i wymieszaj masę delikatnie, najlepiej drewnianą szpatułką. Smaż na rozgrzanym oleju kokosowym. Gdy wylejesz masę, rozsyp na omlet z białek i twarogu wybrane suszone owoce. Smaż z obu stron. Powinien być rumiany. Możesz serwować solo lub na przykład z jogurtem greckim i miodem.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.