Czy pomelo jest zdrowe? Ile kalorii ma pomelo? Poznaj najlepsze przepisy z pomelo w roli głównej

Pomelo jest największym owocem z rodziny cytrusów. W Polsce jadamy go dość rzadko. Jest trudno dostępny, ale nie niemożliwy do zdobycia. A naprawdę warto na niego "zapolować" w dobrych supermarketach czy sprawdzonych warzywniakach. Zastanawiasz się, czy pomelo jest zdrowe? Odpowiedź jest twierdząca! Pomelo ma mnóstwo cennych wartości odżywczych i właściwości.

Pomelo – kalorie a wartości odżywcze i właściwości

Czy pomelo jest zdrowe? Zdecydowanie! Wyróżnia się szczególnie solidną dawką witaminy C, znacznie większą niż posiada popularny grejpfrut czy cytryna. Zanim jednak zdradzimy, ile kalorii ma pomelo oraz wartości odżywcze pomelo i właściwości pomelo, warto dowiedzieć się o nim czegoś więcej.

Pomelo jest nazywany pomarańczą olbrzymią. To zdecydowanie największy przedstawiciel owoców cytrusowych. Najbardziej dorodne pomelo może osiągnąć nawet 25 cm średnicy i ważyć aż 2 kg! Dla niezaznajomionych z nim osób może przypominać grejpfruty. Co ciekawe po skrzyżowaniu pomelo i chińskiej pomarańczy otrzymamy właśnie te owoce!

Sam miąższ pomelo jest znacznie bardziej słodki, ale też mniej soczysty niż miąższ grejpfruta. Środek owocu może być biały, czerwony lub zielony. Najzdrowszym wariantem są owoce białe w środku.

Jakich właściwości możemy spodziewać się po pomelo? Przede wszystkim owoc ten wzmacnia układ odpornościowy. Wszystko za sprawą wspomnianej witaminy C. Ponadto pomelo przyczynia się także do wyregulowania ciśnienia krwi i usprawnienia pracy serca. To ze względu na wysoką zawartość potasu, który odpowiada za utrzymanie w organizmie równowagi wodno-elektrolitowej i reguluje napięcie mięśniowe, rytm serca czy ciśnienie krwi.

Pomelo zaskakuje także jako skuteczne remedium na refluks i zgagę. Sok pomelo po strawieniu wykazuje silne właściwości zasadotwórcze. Jest więc polecany osobom, które borykają się z problemami trawiennymi.

Niedawno wykazano także jego skuteczną moc w profilaktyce przeciwnowotworowej. Skórka pomelo oraz błony znajdujące się pomiędzy cząstkami owocu zawierają bardzo dużo bioflawonoidów. Są to przeciwutleniacze, które wyhamowują rozwój komórek nowotworowych.

Nie możemy nie wspomnieć także o właściwościach odchudzających pomelo. Owoce te zawierają enzymy, które znacznie ograniczają wchłanianie skrobi z pożywienia. Dzięki temu zmniejszają ilość cukru w krwi. Dodatkowo zawarte w pomelo pektyny – czyli błonnik – bardzo szybko wypełnia żołądek i pozostawia uczucie sytości na dłużej.

Warto włączyć ten owoc do jadłospisu także w ciąży. Zawarte w pomelo witamina C i potas poprawiają budowę naczyń krwionośnych. To sprawia, że naczynia zapobiegają wahaniom ciśnienia krwi. To szczególnie przydatne szczególnie w pierwszym trymestrze, kiedy to tętnice i żyły tracą elastyczność, krew płynie wolniej, a w skutek tego ciśnienie może być znacznie niższe.

Pomelo kalorie a witaminy i minerały

Przejdźmy teraz do witamin i minerałów w pomelo.  Ten owoc cytrusowy to naprawdę cenne źródło wapnia, żelaza, magnezu, fosforu, potasu, sodu i cynku. Bogactwo witamin, które w nim znajdziemy także jest oszałamiające. Pomelo zawiera w znacznych ilościach witaminę C, tiaminę, ryboflawinę, niacynę, witaminę A i witaminę B6.

Pomelo – kalorie

A ile kalorii ma pomelo? Niewiele! Przede wszystkim w  pomelo nie odnajdziemy nawet grama tłuszczu. To świetny owoc do spożywania na diecie redukcyjnej czy po prostu odchudzającej. Około 100 g pomelo to mniej więcej 35 kcal. Standardowa porcja liczy około 200 g, więc musimy liczyć się z mniej więcej 70 kcal.

To niewiele, prawda? Warto włączyć pomelo do diety już dziś. W tym celu przygotowaliśmy dla was przepisy z pomelo na sałatki. Znajdziecie je poniżej.

Przepisy z pomelo - sałatka z owocami

Składniki:

  • pół pomelo,
  • jedno jabłko,
  • jedno awokado,
  • dwie mandarynki,
  • 180 ml gęstego jogurtu naturalnego.

Przygotowanie: Umyj i oddziel od skórki pomelo i awokado. Pokrój je na drobne kawałki. Następnie obierz ze skóry także jabłko i mandarynki. Wymieszaj pokrojone składniki i polej je jogurtem naturalnym.

Przepisy z pomelo – sałatka z pomelo i ogórkiem

Składniki:

  • pół świeżego pomelo,
  • pół świeżego ogórka,
  • jedna szalotka,
  • kawałek imbiru,
  • czarny pieprz.

Przygotowanie: Pomelo i ogórka obierz ze skóry i pokrój na drobne kawałki. Obierz i zetrzyj na tarce imbir. Połącz składniki i dopraw świeżym pieprzem.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.