Potrzebujesz pobudzenia? Odczuwasz okropne zmęczenie? Wypróbuj te 4 sposoby na szybką regenerację

Następuje taki moment w ciągu dnia, kiedy dopada nas wszechogarniające zmęczenie. W jaki sposób odzyskać energię do działnia? Spróbuj tych potraw - dostarczą ci niezbędnych pobudzających składników. Zapomnij o kawie!

Niektóre osoby ciągle narzekają na "wieczne zmęczenie", co sprawia się być częścią ich osobowości. Nasze życie ciągle przyspiesza - ilość stresu, zajęć, spotkań, mediów i pracy może przytłaczać. Do tego dochodzi niewystarczająca ilość snu - cztery godziny to zdecydowanie za mało. Dobrze jest znaleźć kilka sposobów, które pomogą nam opanować uczucie przytłoczenia rzeczywistością oraz zmęczenie, spowodowane codziennymi obowiązkami.

Czy potrawy pomogą nam w walce ze zmęczeniem?

Jeśli czujesz zmęczenie wywołane kolejną niedostateczną ilością snu, możesz poratować się niektórymi potrawami. Co zjeść, a czego unikać, aby poczuć przypływ energii

Pierwsza porada: jedz częściej, ale mniej

Spróbuj jeść co 3-4 godziny, aby utrzymać właściwy poziom energii. Mieszanka białka i węglowodanów oraz niewielkiej ilości zdrowego tłuszczu pozwoli na wyrównanie poziomu pobudzenia. Jeśli zaczniesz odczuwać senność i zmęczenie spróbuj przygotować:

  1. Płatki owsiane z mielonym lnem, orzechami i jagodami lub borówkami.
  2. Pełnoziarniste tosty z awokado i jajkiem, najlepiej gotowanym.
  3. Omlet warzywny, pełnoziarniste tosty z owocami.
  4. Sałatkę z kurczakiem, miksem świeżych warzyw z sosem winegret.
  5. Pieczoną rybę z duszonymi zielonymi warzywami i pieczonymi słodkimi ziemniakami. 

owsianka, pixabay

owsiankaowsianka pixabay

W ciągu dnia postaw na zdrowe przekąski, które będą pozbawione dodatków cukru. Możesz spróbować:

  • jajko na twardo i kawałki owoców;
  • krojone warzywa (marchewka, pietruszka, kalarepa, pomidor, ogórek) z hummusem albo guacamole;
  • mieszanka migdałów, orzechów włoskich i suszonych owoców;
  • kawałek sera i pół szklanki winogron;
  • jogurt typu greckiego z jagodami i cynamonem. 

Druga rada: pamiętaj o wodzie

Odpowiednia ilość wypitej wody potrafi świetnie pobudzić i dotlenić nasz mózg. Wypij naraz dwie szklanki wody, gwarantujemy, że poczujesz różnicę. W ciągu dnia do wody możesz dodać sok z cytryny i miętę, a w sezonie letnim owoce: grejpfruty lub pomarańcze i arbuzy. 

woda z owocamiwoda z owocami pixabay

Trzecia rada: poznaj działanie matchy

Matcha to rodzaj japońskiej herbaty, podawanej pod postacią zielonego proszku o charakterystycznej, niezwykle intensywnej zielonej barwie. To zdrowy zamiennik kawy, który zawiera wiele antyoksydantów oraz wiele witamin, w tym katechiny, które zmniejszają ryzyko wystąpienia wielu chorób i wirusów.

matchamatcha pixabay

Czwarta rada: trzymaj się z dala od słodyczy

Ciastka, ciasta, cukierki - może się wydawać, że cukier pobudzi nas do działania. Niestety to będzie wyjątkowo krótkotrwały efekt. Słodycze wywołują jedynie krótkie poczucie przypływu mocy - nie są źródłem pożądanej przez nas energii.

Cukiernia. Zdjęcie ilustracyjneCukiernia. Zdjęcie ilustracyjne pixabay

Więcej o: