Jakie ćwiczenia wybierać na brzuch na siłowni? Oto 5 najlepszych ćwiczeń na siłowni na brzuch

Ćwiczyć możemy wszędzie - w domu, w plenerze. Jednak to na siłowni mamy największą motywację do działania. Nic nas nie rozprasza, już wyszliśmy z domu, więc chcemy działać. Siłownia to świetne miejsce na ćwiczenia na brzuch. Jeśli marzysz o płaskim i jędrnym brzuchu, poniżej znajdziesz wiele cennych wskazówek. Przedstawiamy przykładowy trening na brzuch na siłowni.

Siłownia – ćwiczenia na brzuch, czyli jak ćwiczyć brzuch na siłowni?

Siłownia nie kojarzy nam się z ćwiczeniami na brzuch. Zazwyczaj wybieramy się tam, aby wyciskać ciężary, pracować nad spalaniem tkanki tłuszczowej. A jednak to właśnie tu najłatwiej zmobilizować się do działania. Choć brzuch możemy ćwiczyć nawet przed telewizorem na kanapie, to jednak na siłowni osiągniemy najlepsze rezultaty. Jak ćwiczyć brzuch na siłowni?

Przede wszystkim warto zastanowić się nad tym, czy ćwiczyć z obciążeniem, czy też bez. Decyzja zależy od nas. Na pewno wykorzystując nawet niewielkie obciążenie szybciej zobaczymy efekty pracy. Z pewnością też warto zaangażować do działania także maszyny, które są dostępne w przestrzeni siłowni. Wszystko to będzie dodatkowym bodźcem dla naszych mięśni brzucha i skutecznie pobudzi je do pracy.

Jakie ćwiczenia wybierać na brzuch na siłowni? Plan treningowy to podstawa

Zdecydowanie rekomendujemy przygotowanie wcześniej planu treningowego. Możemy go ułożyć sami, możemy skonsultować się z trenerem personalnym. Choć jedne zajęcia pod okiem doświadczonego instruktora pozwolą nam lepiej poznać swoje ciało, nauczyć się prawidłowej techniki wszystkich ćwiczeń. Potem pozostanie nam już tylko skupić się na liczbie powtórzeń i być wytrwałym.

Nasz plan treningowy powinien zakładać nie tylko przykładowy trening na brzuch na siłowni, lecz także dokładnie opracowaną liczbę serii i powtórzeń. Naprawdę nie musimy spędzać na siłowni długich godzin czy wykonywać skomplikowanych ćwiczeń. Wszystko trzeba robić z głową i zachować rozsądek. Należy zaplanować także odpoczynek i regenerację.

Pamiętaj także o tym, aby każdy przykładowy trening na brzuch na siłowni poprzedzić solidną rozgrzewką. Nawet jeśli ćwiczymy tylko jedną partię ciała, powinniśmy rozgrzać wszystkie mięśnie. Nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego, że niektóre ćwiczenia angażują do pracy także nasze kończyny czy plecy.

Zanim zdradzimy, jakie ćwiczenia wybierać na brzuch na siłowni, musisz wiedzieć, że bez diety nie osiągniesz sukcesu. Dobrze zbilansowana dieta, cięcia kaloryczne przybliżą cię do sukcesu.

Najskuteczniejsze ćwiczenia na brzuch na siłowni to nie tylko te z wykorzystaniem maszyn. Warto przeplatać trening także o ćwiczenia na brzuch, które można teoretycznie wykonać w domu. Chodzi o zmienne bodźce. Taka różnorodność zapewni nam najlepsze rezultaty.

Poniżej przygotowaliśmy najskuteczniejsze ćwiczenia na brzuch na siłowni. Zainspiruj się 5 najlepszymi ćwiczeniami na siłowni na brzuch

5 najlepszych ćwiczeń na siłowni na brzuch

Brzuszki na ławce skośnej ujemnej. Połóż się na ławce skośnej ujemnej. Jednak zamiast splatać ręce za głową lepiej trzymaj je przed sobą i kieruj je w stronę sufitu w momencie unoszenia ciała do góry. Zacznij robić spięcia brzucha. Wykonaj trzy serie po 20 powtórzeń.

Unoszenie kolan w zwisie na drążku. Złap drążek nachwytem. Zacznij stopniowo unosić kolana i próbować dotknąć nimi klatki piersiowej. Jeśli ułożysz miednicę nieco do przodu, to lepiej i intensywniej będą pracowały dolne partie brzucha. Unoszenie prostych nóg będzie trudniejsze od pracy ze zgiętymi kolanami. Wykonaj trzy serie po 10 powtórzeń.

Russian twist z talerzem. Wybierz odpowiedni talerz. Polecamy zacząć od ciężaru 5 kg. Usiądź i unieś kolana i stopy do góry. Podnieś tułów do kąta 45 stopni. Talerz trzymaj w dłoniach. Zacznij wykonywać skręty na boki. Zrób trzy serie po 15 powtórzeń.

Orbitrek. Siądź na maszynie. Zacznij miarowo wykonywać ruchy. Ćwicz przez 15 minut, odpocznij chwilę, ponownie usiądź na maszynie.

Skakanka. Weź w dłonie skakankę. Skacz przez minutę obunóż. Odpocznij przez 10 sekund i znowu zacznij skakać. Tym razem spróbuj naprzemiennie. Po minucie odpocznij i powtórz ćwiczenie od początku. Łokcie trzymaj blisko tułowia.

Więcej o:
Copyright © Agora SA