Ćwiczenia z gumą na brzuch dla każdego. Oto 5 ćwiczeń z gumą na brzuch, które przyniosą spektakularne efekty

Ćwiczenia z gumą, nazywane też ćwiczeniami z taśmą treningową, pozwalają zaangażować do ruchu więcej włókien mięśniowych niż standardowe ćwiczenia, bez użycia tego sprzętu. Możemy ćwiczyć wszędzie - w domu, na siłowni, w plenerze. Efekty mogą nas naprawdę zaskoczyć, dlatego więc szczególnie polecamy wykonywać ćwiczenia z gumą na brzuch! Poznaj 5 ćwiczeń z gumą na brzuch, które odmienią twoje ciało.

Trening z gumą na brzuch - wskazówki

Trening z gumą na brzuch staje się coraz popularniejszy. Niegdyś uchodził za niezbyt zajmującą aktywność, raczej przeznaczoną dla osób początkujących i o słabszej kondycji. Teraz z gumą możemy zobaczyć nawet stałych bywalców siłowni, którzy dzięki treningom z gumą wzmacniają przede wszystkim brzuch. Wieloletnie obserwacje bowiem wykazały, że trening z gumą na brzuch skutecznie pozwala się pozbyć zbędnej tkanki tłuszczowej, pozwala ujędrnić tę partię ciała, a także uelastycznić mięśnie.

Warto jednak rozsądnie wybrać gumę oporową. Aby trening z gumą na brzuch przyniósł wymierne efekty, powinniśmy dobrze dobrać opór gumy. Wpływ na to ma szerokość, grubość i sam materiał gumy. Te najszersze, najgrubsze i najtwardsza będą stawiały największy opór. Są wiec dedykowane osobom zaawansowanym, które mają dużą siłę mięśniową. Osoby początkujące powinny wybierać bardziej rozciągliwe gumy. Dopiero z czasem mogą zwiększać opór taśm. Warto złożyć gumę na pół. W ten sposób poczujemy większy opór. Jeśli podoba nam się ten kierunek utrudnienia, warto dopiero wtedy pomyśleć o zakupie czy też wyborze innej taśmy oporowej.

Cenną wskazówką na pewno będzie pamiętanie o rozgrzewce i rozciąganiu po treningu z gumą na brzuch. Mimo że to na pierwszy rzut oka niezbyt wymagająca aktywność, pamiętajmy, że pozory mylą. To intensywny trening siłowy. Musimy więc rozgrzać i rozciągnąć mięśnie. W ten sposób unikniemy groźnych kontuzji i bolesnych zakwasów następnego dnia.

Jako rozgrzewka sprawdzi się 10-minutowy bieg w miejscu, wykroki, wyskoki, pajacyki czy wymachy rąk oraz nóg. Tak przygotowane ciało jest odpowiednio rozgrzane do treningu z gumą na brzuch.

Trening z gumą na brzuch – efekty

Przyjrzyjmy się więc efektom treningu z gumą na brzuch. Gumy oporowe umożliwiają rozciąganie, wzmacnianie i stabilizowanie mięśni. Efekty treningu z gumą na brzuch to przede wszystkim widoczna poprawa elastyczności mięśni. Pozbywamy się stopniowo tkanki tłuszczowej, zwiększamy ruchomość poszczególnych partii mięśni. Zaczynamy czuć się lepiej, a nasz brzuch dzięki regularnym ćwiczeniom zaczyna lepiej wyglądać. Poniżej znajdziecie najlepsze ćwiczenia z gumą na brzuch w domu. Warto wdrożyć je do planu treningowego jak najszybciej!

5 ćwiczeń z gumą na brzuch

Ćwiczenia z gumą na brzuch w domu - skręty w siadzie. Usiądź z lekko ugiętymi nogami w kolanach. Gumę włóż pod podeszwy stóp. Złap za końce taśmy. Następnie złącz dłonie przed klatką piersiową. Wyprostuj plecy i oderwij stopy od ziemi. Zacznij przenosić ręce na lewą stronę, skręcaj jednocześnie górną część tułowia. Wróć do pozycji wyjściowej i wykonaj ćwiczenie na drugą stronę. Powtórz je po 15 razy na stronę.

Ćwiczenia z gumą na brzuch w domu – krokodylki. Przymocuj gumę na wysokości pasa i przywiąż jej końce do stabilnego mebla. Stań prosto. Plecy zwróć w stronę mocowania. Zacznij robić przysiady. Oprzyj się rękoma o podłogę i zrób pompkę. Przyciągnij nogę do klatki piersiowej, a następnie wyskocz w górę w przód. Ćwicz przez minutę.

Ćwiczenia z gumą na brzuch w domu – przyciąganie gumy. Chwyć taśmę lewą ręką i stań przodem do miejsca, w którym została zamocowana. Podnieś lewą nogę. W kolejnym kroku pochyl się tak, aby tułów znalazł się równolegle do podłogi. Wróć do pozycji wyjściowej i przyciągnij taśmę w kierunku brzucha. Powtarzaj ćwiczenie przez 20 sekund. Zmień stronę.

Ćwiczenia z gumą na brzuch w domu - skłony. Zaczep uchwyt gumy na wysokości około 2 metrów nad ziemią (np. do górnej krawędzi drzwi). Złap obiema rękami drugi uchwyt lub drugą część gumy i przysuń je do klatki piersiowej. Zrób koci grzbiet. Uginaj odcinek lędźwiowo-piersiowy i pochylaj tułów. Wróć do pozycji wyjściowej i powtórz ćwiczenie 15 razy.

Ćwiczenia z gumą na brzuch w domu – skrętoskłony. Stań w rozkroku. W dłonie chwyć gumę. Zejdź niżej, tak by dłonie leżały przy lewej stopie. Podnieś prawą rękę w górę, nie puszczaj gumy. Zacznij kierować ciało tak, by otwierać klatkę piersiową. Rób powtórzeniach raz za razem. Ćwicz przez minutę i zmień strony.

Więcej o:
Skomentuj:
Ćwiczenia z gumą na brzuch dla każdego. Oto 5 ćwiczeń z gumą na brzuch, które przyniosą spektakularne efekty
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX