Jak schudnąć bez diety i bez ćwiczeń? Czy to możliwe? Porady i triki

Restrykcyjna dieta nie jest dla ciebie, a chcesz zrzucić kilka zbędnych kilogramów? Dobrze to znamy! Gdy nie masz ochoty także na ćwiczenia, pojawia się problem. Trudno bowiem schudnąć i bez diety, i bez ćwiczeń. Nie ma jednak rzeczy niemożliwych! Jak schudnąć bez diety i bez ćwiczeń? Nasze porady i triki na pewno pomogą ci osiągnąć sukces.

Początek roku i kalendarzowe rozpoczęcie wiosny to dwa okresy w roku, kiedy szczególnie chcemy odmienić swoje życie. A od czego najlepiej zacząć zmiany? Od siebie, od swojego wyglądu i nawyków. Niestety zazwyczaj chcemy zrzucić zbędne kilogramy unikając nadmiernego wysiłku. Zaczynamy więc szukać informacji na temat tego, jak schudnąć bez diety i jak schudnąć bez ćwiczeń. Czy takie działanie w ogóle ma szansę powodzenia? Jest możliwa utrata wagi bez diety i podejmowania regularnych treningów? Okazuje się, że tak.

Należy jednak bardzo rzetelnie podejść do zmiany trybu życia, wprowadzić zdrowe nawyki. Poniżej przedstawiamy kilka porady i trików, które pomogą wam schudnąć bez diety. Pamiętajmy jednak, że najlepsze efekty uzyskamy ćwicząc regularnie i zdrowo się odżywiając.

Jak schudnąć bez diety? Porady

Pij więcej wody! To porada, którą słyszymy na każdym kroku. „Pij więcej wody, a poprawi się wygląd, twojej skóry”, „Pij więcej wody, a uregulujesz gospodarkę hormonalną”. Takie porady brzmią jak bajki, a jednak naprawdę działają!

Nasze ciało składa się w 70 proc. z wody. Musimy dostarczać więc organizmowi minimum dwa litry wody dziennie. Już szklanka płynu przed posiłkiem sprawi, że zmniejszymy łaknienie i w konsekwencji mniej zjemy.

Jak schudnąć bez diety? Poradą naprawdę skuteczną może być rozpoczynanie posiłki od sałatki. Nie musisz ograniczać się, możesz zjeść tyle, ile chcesz. Na kolejne dania nie będziesz mieć już miejsca. Warzywa zawierają wiele błonnika, który pęcznieje w żołądku i zapewnia uczucie sytości na dłużej.

Ponadto warto wybieraj kolor niebieski. Tak, tak, to znowu porada dość niepoważna, a jednak skuteczna. Jedz powoli i serwuj jedzenie na niebieskich talerzach. Używaj niebieskich serwetek, szklanek. Warto także wybierać mniejsze naczynia – mniejszy talerz, mniejszy kubek. Niebieski kolor i mniejsza pojemność naczyń sprawią, że zjesz mniej!

Zrób także gruntowny porządek w kuchni. Wyrzuć wszystkie kaloryczne produkty. A jeśli nie chcesz tego robić, ukryj je głęboko w szafkach. Okazuje się, że częściej sięgamy po to do jedzenia, co znajduje się w zasięgu naszego wzroku. Jeśli więc otoczysz się chipsami i batonikami, to częściej po nie sięgniesz. Gdy będą schowane, poza zasięgiem twojego wzroku, nie będziesz o nich myśleć tak często. Na linii wzroku postaw natomiast zdrowe jogurty, warzywa, pasty warzywne i owoce.

Zdecydowanie jedz posiłki o regularnych porach i pamiętaj, aby to były prawdziwe posiłki. Nie przekąski! Jogurtem nie najesz się tak, aby nasycić się na tyle, by nie podjadać do kolejnego posiłku. Twoje posiłki muszą być solidne, zakładać taką ilość pożywienia, abyś mógł bez problemu dotrwać do kolejnego dania.

Wszystkie pokarmy bardzo długo żuj. Dokładnie gryź każdy kęs. Wydłużony czas jedzenia to także klucz do sukcesu, czyli do schudnięcia bez diety. Sygnał dociera do mózgu po mniej więcej 20 minutach i dopiero po tym czasie możemy czuć się najedzeni. Masz ochotę na dokładkę po obiedzie? Poczekaj chwilę, jeśli po upływie 10 minut wciąż będziesz tak samo głodny, dołóż sobie. Ale może głód minie?

Kluczowe w utracie wagi jest także wysypianie się. Bez relaksu i odprężenia nawet najskuteczniejsza dieta i najbardziej intensywne treningi nic nie dadzą. Tym bardziej jeśli chcemy odchudzać się bez diety i bez ćwiczeń. Powinniśmy spać minimum siedem, a najlepiej osiem godzin dziennie. Taka ilość snu pozwoli na wydzielenie odpowiednich dawek hormonów, które zapewnią nam uczucie sytości.  Ponadto, gdy śpimy za mało, w organizmie stopniowo rozwija się insulinooporność, a ta, jak wiadomo sprzyja tyciu.

Jak schudnąć bez diety? Triki

Jeśli chcemy schudnąć bez diety, triki także nam pomogą! Na początek zacznij nosić obcisłe spodnie. W ten sposób po pierwsze wysmuklisz ciało wizualnie, a po drugie zauważysz, gdy zaczniesz przybierać na wadze. Gdy zamek nie będzie się dopinał, odstaw słodycze.

Warto też przykręć kaloryfery. Niższe temperatury pozwalają na większe spalanie kalorii. Nawet w bezczynności! Nasz organizm potrzebuje więcej energii, aby się ogrzać, a my chudniemy bez ćwiczeń i bez diety.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.